مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار چهارمحال و بختیاری:

۲۵۰۰ واحد مسکن ارزان قیمت در چهارمحال و بختیاری ساخته می‌شود

عصر ساختمان- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال سهم استان ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ارزان قیمت است که از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی در استان احداث می‌شود.

۲۵۰۰ واحد مسکن ارزان قیمت در چهارمحال و بختیاری ساخته می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، شامگاه چهارشنبه جلسه دیدارمسئولان و کارگزاران چهارمحال و بختیاری با نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد در این جلسه مسائل استان از جمله پروژه‌های عمرانی و پروژه‌هایی که موجب توسعه‌ی اقتصادی در استان می‌شود مطرح شد.

    اقبال عباسی در این جلسه اظهار داشت: در دو سال گذشته آب، بیکاری و تغییرات مدیریتی از مهم‌ترین‌ نگرانی‌های مدیران استان بود.

    وی افزود: سال گذشته آب پشت سد زاینده رود 400 میلیون مترمکعب بود که 315 میلیون مترمکعب آن برای شرب استان‌های اصفهان و یزد و 80 میلیون مترمکعب برای حفظ و نگهداری سد بود پس از آن 10 درصد از آب موجود در سد برای چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شد که با بارندگی‌های مطلوب فصل بهار آب پشت سد افزایش یافت.

    استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: امسال استان ما بیشترین اعتبارات عمرانی را در سطح کشور جذب کرده است که مدیران استانی باید این اعتبارات را به‌موقع جذب کنند.

    عباسی بیان کرد: در هر استان یک شهرستان الگوی توسعه معرفی می‌شود که در چهارمحال و بختیاری شهرستان لردگان  به عنوان الگوی توسعه معرفی شد همچنین  قرار است یک شهرستان دیگر نیز از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی  به عنوان الگوی توسعه معرفی شود.

    وی اشاره کرد: بارندگی های امسال 600میلیارد تومان خسارت به بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری وارد کرد که مدیران راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاه‌های مرتبط وظیفه سنگین‌تری برای جبران این خسارات دارند.

    استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال سهم استان 2 هزار و 500 واحد مسکونی ارزان قیمت است که از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی در استان احداث می شود که 500 واحد آن در شهرکرد احداث می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه امسال نیز تسهیلات بانکی برای اشتغالزایی در استان پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در استان برای جذب این تسهیلات آمادگی دارند.

    استاندار چهارمحال و بختیاری از اجرای طرحی با عنوان شهر کفش در منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و گفت: این طرح موجب ایجاد 200 هزار نفر روز کار در استان می‌شود.

    وی از اجرای طرحی با عنوان شهر کفش در منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و گفت: این طرح موجب ایجاد 200 هزار نفر روز کار در استان می‌شود.

    عباسی اشاره کرد: یک شرکت هواپیمایی نیز قصد دارد با سرمایه‌گذاری در استان و برقراری پروازهای خارجی به مقصد شهرکرد برای جذب توریست در استان فعالیت کند که این کار را با اورهال هواپیماهای فرسوده در شهرکرد انجام می‌دهد.

    خدیجه ربیعی در این جلسه اظهارداشت: آب، گردشگری و مسیرهای مواصلاتی 3 مسئله مهم در چهارمحال و بختیاری است که باید روی آن‌ها کار شود.

    وی افزود: به طرح آبرسانی بن بروجن در اعتبارات سال 98 اعتبار خوبی اختصاص یافته است که موجب می‌شود این طرح در سال 99 به بهره‌برداری برسد و مشکل آب شرب حل شود.

    نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث ترانزیت جاده‌ای و هوایی مسئله مهمی است که لازمه توسعه آن جذب سرمایه‌گذار در استان است.

    همچنین طهمورث الیاسی در این جلسه با اشاره به اینکه سهم استان ما از اعتبارات 2.3 درصد اعتبارات استانی است، افزود: این درحالی است که جمعیت چهارمحال و بختیاری 1.2 درصد جمعیت کشور و مساحت آن یک درصد از مساحت کل کشور است.

    مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در بودجه سال 98 اعتبارات چهارمحال و بختیاری 155 درصد رشد نشان داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار