مدیران خودروعصر اعتبار

خداکرمی:

نوشته «باغچه» در سند ملک مهم است

عصر ساختمان- اعضای شورای شهر تهران در حالی یک زمین ۶۵۰ متری را با ۱۷ اصله درخت باغ می دانند که موافقان تأکید بر حفظ درختان و مخالفان اصرار بر عدم باغ بودن آن داشتند.

نوشته «باغچه» در سند ملک مهم است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، در صد و چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران نوبت به بررسی تعدادی از پلاک های ثبتی با اولویت بررسی باغ بودن یا نبودن این املاک رسید.

    سالاری در بیان مشخصات پلاک ثبتی اول گفت: مساحت این زمین 655 متر و در میدان فردوسی در منطقه 12 واقع شده است.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سند این ملک نوشته است ملک مسکونی است اما به دلیل داشتن 17 اصله درخت باغ تصور شده است در صورتی که باید 38 اصله درخت داشته باشد.

    وی گفت: در سند سال 1310 نوشته شده است یک قطعه باغچه محصور و به همین دلیل ما اعتقاد داریم که این ملک باغ است.

    خلیل آبادی در مخالفت با باغ بودن این ملک گفت: چند بار گفته ام که این سندهایی که نوشته شده باغچه طبیعی است و در گذشته همه پلاک ها و سندهای تهران نوشته می‌شده است باغچه.

    وی افزود: به همین دلیل نمی شود به اینها اطلاق باغ و باغچه و نمی‌شود صرف یک عبارت در سند 80 سال قبل نمی شود این ملک را باغ متصور شد.

    خداکرمی در موافقت با باغ تصور شدن این ملک گفت: در سند به صورت شفاف نوشته شده است باغچه و با توجه به مکانی که قرار دارد و لایحه ای که داریم منافاتی با تبدیل به خانه باغ ندارد و باغ محسوب می شود.

    الویری در مخالفت با باغ تصور شدن این ملک گفت: این 17 درخت حد نصاب باغ بودن را ندارد و وضعیت فعلی این زمین باغ بودن را به ذهن متبادر نمیکند.

    صدر اعظم نوری نیز در موافقت با باغ بودن این ملک گفت: یکی از مستندترین اسناد سند ملکی است و سند یک ملک بیشترین بیانگر وضعیت یک ملک است.

    وی افزود: به طور کلی تمام اسنادی که در آن نوشته شده باغ یا باغچه باید باغچ فرض شود و در مصوبه ما دیده شده است که مالکان می توانند این زمین را تبدیل به خانه باغ کنند. سرانجام پس از رأی گیری این ملک با 11 موافق به عنوان باغ شناخته شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار