مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر:

۹۰درصد تجهیزات انرژی های تجدیدپذیر بومی سازی شده است

عصر ساختمان- رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق -ساتبا گفت: اکنون ۹۰درصد تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز انرژی های تجدید پذیر داخلی سازی شده است و تولیدات داخلی، قدرت رقابت با مشابه خارجی را دارند.

۹۰درصد تجهیزات انرژی های تجدیدپذیر بومی سازی شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سید محمد صادق زاده روز چهارشنبه در نشست "سمن‌، سرمایه اجتماعی و نظام تدبیر آب و انرژی" با حضور نمایندگان سمن‌هایی از سراسر کشور در وزارت نیرو افزود: ژنل های خورشیدی ساخت د اخل توان رقابت با بهترین تولیدات خارجی را دارند و سه الی چهار سال است که انرژی‌های تجدید پذیر باکمک دولت و مردم رونق گرفته و انرژی‌های تجدیدپذیر در این سال‌ها 60 درصد رشد داشته است.

    صادق زاده خاطرنشان ساخت: توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در مناطق محروم کشور موجب رونق آنها شده و حفظ محیط زیست را هم به خوبی عملیاتی کرده اند.

    رئیس ساتبا از تأمین 13 هزار میلیارد تومان سرمایه برای انرژی‌های تجدیدپذیر توسط بخش خصوصی خبرداد و گفت: سرمایه گذاری در این بخش از سوی مردم و برای خودشان انجام شد.

    وی با بیان اینکه نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در هیچ حادثه‌ای آسیب نخواهنددید افزود: ایران کشوری با زمین‌های گسترده و سطح مناسبی از تابش خورشید است که می‌توان برای تولید بیشتر انرژی تجدید پذیر از آن بهره گرفت.

    پوشش برق رسانی در ایران 100 درصد شد

    مدیرعامل شرکت توانیر هم در این نشست با بیان اینکه هنوز یک و نیم میلیارد نفر از مردم جهان از نعمت برق محروم هستند گفت: این درحالی است که در کشورمان پوشش برق رسانی به 100 درصد رسیده است.

    محمد حسن متولی زاده افزود: صنعت برق ایران را یک صنعت قوی محسوب می‌شود و مصرف برق از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از 16 برابر شده که بیانگر توانمندی این صنعت در تأمین برق است.

    وی گفت: بیش از 90 درصد تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تامی ن می‌شود و این صنعت صنعتی خود کفا است.

    مدیرعامل شرکت توانیر درباره رمز ارزها هم گفت: هدف وزارت نیرو این است که به این بخش برق یارانه دار تعلق نگیرد و در صورت تأیید آنها از سوی مراجع رسمی برق مورد نیاز به آنان داده خواهد شد.

    متولی زاده با بیان اینکه مدیریت مصرف در کشورمان با روش‌های ساده ای ممکن است، افزود: سهم مدیریت بار نسبت به سرمایه گذاری یک به 100 است بنابراین باید مدیریت مصرف جدی گرفته شود.

    وی با بیان اینکه رویکرد وزارت نیرو در مدیریت مصرف تشویق محور است و از تقاضای 25 هزار حلقه چاه برای اعمال خاموشی در زمان پیک مصرف خبرداد و گفت: پاداش‌های لازم به این کاربران داده خواهد شد.

    هرمگاوات برق 600 هزار یورو

    مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی هم در این نشست با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه به ازای تولید هر مگاوات برق 600 هزار یورو است، گفت: به عبارتی برای احداث ظرفیت 1000 مگاواتی تولید برق نیازمند 600 میلیون یورو هستیم و چنانچه سمن‌ها بتوانند برای کاهش مصرف به فرهنگ‌سازی کمک کنند و از 1000 مگاواتی که با مصرف بهینه، از میزان مصرف مردم کاسته شود، نیاز به سرمایه گذاری 600 میلیون یورویی در بخش احداث ظرفیت تولید صرفه‌جویی می‌شود.
    محسن طرز طلب افزود: برای احداث ظرفیت تولید پنج هزار مگاوات واحد حرارتی، بیش از سه میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.
    وی استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب برای تأمین آب نیروگاه‌های حرارتی را یک راهکار مؤثر در جهت کاهش و بهینه سازی مصرف آب برشمرد و گفت: بحث استفاده از پساب فاضلاب و کاهش مصرف آب در نیروگاه شهید مفتح همدان اجرایی شده، همچنین در این نیروگاه با تبدیل برج تر به برج خشک، توانستیم در مصرف آب صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشیم.
    وی افزود: استفاده از پساب برای تأمین آب واحدهای حرارتی و تبدیل برج‌های تر به خشک، در دیگر نیروگاه‌های کشور نیز در دستور کار قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار