مدیران خودروعصر اعتبار

دولت افغانستان ساخت بزرگترین مرکز اداری این کشور را آغاز کرد

عصر ساختمان- اولین سنگ بنای بزرگترین مجتمع اداری افغانستان به نام "کمپلیکس دارالامان" به دست محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری، در غرب کابل گذاشته شد.

دولت افغانستان ساخت بزرگترین مرکز اداری این کشور را آغاز کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان » به نقل از عصر ایران، قرار است این مجمتع در مدت 20 سال با هزینه 1.2 میلیارد دلار ساخته شود.

    آقای غنی امروز یکشنبه ( 23 سرطان/تیر) در این مراسم گفت که صدسال قبل مردم چهاردهی کابل زمین‌های زراعتی خود را به گونه رضاکارانه به شاه امان الله دادند و زمینه ساخت این ساختمان درجه اول دولتی را مهیا کردند.

    رئیس جمهوری افغانستان گفت هر کشوری بر اساس تداوم زندگی می‌کند و "اگر تدوام در زندگی ما نباشد، تحول را ما مدیریت کرده نمی‌توانیم."

    به گفته مقامات، برای اجرای این طرح 100 هکتار زمین اختصاص داده شده که قرار است تا 20 سال آینده 27 اداره دولتی به این محل منتقل شوند. این اداره‌ها شامل 16 وزارتخانه، 8 اداره مستقل و سه بانک است.

    اجرای مرحله اول این طرح 10 سال زمان خواهد برد و قرار است در پایان این دوره 13 وزارت خانه و نهاد دولتی به آنجا منتقل شوند. در مرحله دوم نیز 14 وزارت و نهاد دولتی افغانستان به این مجتمع انتقال خواهند یافت.

    به گفته مسئولان پروژه، در این مجمتع اداری تمام تسهیلات برای مراجعین در نظر گرفته شده است. به هر کارمند دولتی هم با توجه به نوع مسئولیت آنان از شش متر مربع تا 60 مترمربع فضای کاری اختصاص خواهد یافت.

    این مجتمع بعد از 20 سال که تمام بخش‌های آن تکمیل شود، قادر است تا 50 هزار کارمند دولتی را در خود جا دهد.

    معماری این مجمتع ترکیبی از طرح‌ ساختمان سازی تیموری، تاریخی افغانستان و همچنین معماری مدرن روز است.

    محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان گفت که هزینه ساخت این مجتمع از املاک دولتی افغانستان تامین خواهد شد.

    هدف از ساخت این مجتمع ارائه خدمت به مردم و بهبود کیفیت حکومت‌داری در افغانستان عنوان شده است. آقای غنی در این مراسم گفت که دولت افغانستان تلاش می‌کند که حکومت‌داری در این کشور پیشرفت کند و بهبود یابد.

    در حال حاضر نهادهای دولتی در بخش‌های مختلف شهر کابل پراکنده هستند. این وضعیت باعث شده تا مردم برای انجام کارهای اداری در بخش‌های مختلف شهر سرگردان شوند که هم زمان‌بر است و هم باعث ایجاد ترافیک سنگین در سطح شهر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو