مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین جزئیات از مسکن کارکنان دولت؛

ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی با قیمت مناسب در اطراف تهران

عصر ساختمان- اسلامی گفت: تأمین مسکن کارکنان دولت تنها شامل بنگاه‌های دولتی نمی‌شود.

ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی با قیمت مناسب در اطراف تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: با پیگیری های سازمان بنادر و دریانوردی ساعت 15 : 06  بعدازظهر روز گذشته کشتی ایرانی که در بندر جده عربستان سعودی متوقف شده بود، آزاد شده است.

    وی ادامه داد: کشتی فوق به علت نقض فنی موتور به همراه 2 یدک کش ایرانی در حال حرکت به سمت آبهای کشورمان است.بعد از ورود کشتی به  آب‌های سرزمینی شرکت ملی نفتکش  تعمیر آن را آغاز خواهد کرد.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: آمریکا همواره برای کشتی‌ها و هواپیما‌های ما مشکل ایجاد می‌کند، اما شرکت کشتیرانی و هواپیمایی با استفاده از توانشان مشکلات را برطرف خواهند کرد.

    اسلامی درباره راه اندازی سامانه املاک و اسکان  گفت: براساس قانون وظیفه‌ راه اندازی سامانه املاک و اسکان برعهده وزارت راه و شهرسازی است و با استفاده از سیستم‌های میان بر راه اندازی آن آغاز شده است.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شناسایی خانه‌های خالی در گذشته توسط شهرداری‌ها انجام می شد اما در حال حاضر برای شناسایی سریع خانه‌های خالی از دیتابیس‌های دستگاه‌های کشور و لینک این سامانه استفاده می شود.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر طرح تأمین مسکن کارکنان (تام‌کاد)، گفت: تأمین مسکن کارکنان دولت تنها شامل بنگاه‌های دولتی نمی‌شود و هر بنگاهی که تضمین کند حقوق نیرو‌های خود را ماهانه کسر و به حساب صندوق مشخص شده واریز کند می‌تواند وارد این طرح شود.

    اسلامی افزود: صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های زیرمجموعه دستگاه‌های دولتی نیز می‌تواننند در این طرح سرمایه گذاری کنند.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این طرح به دستور رئیس جمهور رسیده و به سازمان برنامه و بودجه نیز ابلاغ شده است و به محض ابلاغ سازمان برنامه و بودجه به وزارت راه و شهرسازی اجرای آن آغاز می شود.

    وی به افزایش 30 درصدی اجاره بها که روز گذشته توسط رئیس جمهور مطرح شد، اشاره کرد و گفت: مبنای تحیل ما معاونت مسکن راه و شهرسازی و اطلاعات رسمی و ثبت شده آن است که بر اساس دیتا‌هایی که در معاونت مسکن وجود دارد و اطلاعات تحلیل شده‌ای که از بانک مرکزی و مرکز آمار ارائه شده متوسط افزایش اجاره بها حد فاصل سه ماهه ابتدای سال منتهی به سه ماهه ابتدای سال گذشته حداکثر 30 درصد بوده است.

    اسلامی اظهار کرد: حرکت شتابان قیمت مسکن که در ماه گذشته رخ داده بود در ماه جاری متوقف شده است.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح ملی اقدام مسکن، گفت: تولید و عرضه مسکن در طرح اقدام ملی آغاز شده و برنامه ساخت 400 هزار واحد مسکونی در حال اجرا است.

    وی ادامه داد: جامعه هدف ما متقاضیان و اقشار متوسط رو به پایین است و واحد‌های مسکونی که 100 متر زیربنا و 75 متر مصرفی دارند با قیمت 300 میلیون تومان عرضه می‌شود و در حال حاضر واحد‌هایی که به بازار عرضه می‌شود بزرگ متراژ هستند.

    اسلامی توضیح داد: در خرید و فروش مسکن سوداگری وجود دارد و دلالان واحد‌هایی را عرضه می‌کنند که مردم توان خرید آن را ندارند.

    وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مقرر شده است تا 60 هزار واحد مسکونی از 400 هزار واحد طرح اقدام ملی در اطراف تهران ساخته شود و برای اجرای آن نیز با نیرو‌های مسلح قرارداد‌هایی امضا شده است تا در محل پادگان‌های خارج از شهر احداث شود.

    وی به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: این نفتکش تخلفات بسیار زیادی از جمله ورود به محدوده‌ خروج نفتکش‌ها، آلودگی زیست محیطی انجام داده است و همچنین با خاموش کردن رادار‌های خود سبب افزایش احتمال بروز سانحه شده است که به همین دلیل سازمان بنادر و دریانوردی دستور توقیف آن را ارائه و هم اکنون بر اساس حکم قضایی نیرو‌های این نفتکش همچنان در داخل نفتکش هستند.

    وزیر راه و شهرسازی در پایان به توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق اشاره کرد و گفت: این به طور واضح یک دزدی دریایی است و توقیف آن بر خلاف قوانین بین‌المللی صورت گرفته که با مخالفت‌های سایر کشور‌ها مواجه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو