مدیران خودروعصر اعتبار

فروش خانه در آمریکا با افزایش قیمت آن کاهش یافت

عصر ساختمان- فروش خانه در آمریکا در ماه ژوئن بیش از حد انتظار کاهش یافت. کمبود مداوم ملک باعث شد قیمت مسکن رکورد بزند که نشان می دهد بازار مسکن سعی می کند شتاب قبلی خود را به دست آورد.

فروش خانه در آمریکا با افزایش قیمت آن کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، فروش خانه در آمریکا در ماه ژوئن بیش از حد انتظار کاهش یافت. کمبود مداوم ملک باعث شد قیمت مسکن رکورد بزند که نشان می دهد بازار مسکن سعی می کند شتاب قبلی خود را به دست آورد.

    مسکن و تولید بخش های اصلی ضعف در اقتصاد آمریکا هستند. این دو بخش هزینه کرد قوی مشتریان را تعدیل می‌کنند که باعث کندی فعالیت های اقتصادی می شود. همه این ها به همراه درگیری های تجاری و کندی رشد اقتصاد جهان باعث می شود فدرال رزرو نرخ بهره را برای اولین بار طی یک دهه پایین بیاورد.

    مجمع ملی دلالان معاملات ملکی اعلام کرد فروش فعلی خانه 1.7 کاهش یافته و ماه گذشته به نرخ 5.27 میلیون واحد رسیده است. میانه قیمت فعلی مسکن 4.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به 285700 دلار در ماه ژوئن رسیده است.

    اقتصاددان ها ‌بینی می‌کنند فروش  خانه 0.2 درصد کاهش یابد و در ماه ژوئن به 5.33 میلیون واحد برسد .  فروش خانه های موجود که 90 درصد کل فروش را تشکیل می‌دهد، 2.2 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

    ضعف بازار مسکن علی‌رغم نرخ پایین تر رهن خانه ها و پایین ترین سطح بیکاری طی 50 سال گذشته، به وجود آمده است.

    عرضه مسکن همچنان با کمبود مواجه است مخصوصا در بخش خانه های ارزان قیمت که دلیل آن هم کمبود زمین و نیروی کار  و گران بودن مصالح ساختمانی است. دولت هفته گذشته گزارش داد که مجوز ساخت و ساز خانه در آینده در ماه ژوئن به پایین ترین حد طی دو سال گذشته رسیده است.

    ماه گذشته خانه هایی که برای فروش گذاشته شده بودند 27 روز در بازار منتظر می ماندند. این رقم در ماه می و سال گذشته 26 روز بود.  56 درصد خانه هایی که  در ماه ژوئن فروخته شدند، کمتر از یک ماه در بازار مانده بودند. با سرعت فروش خانه در ماه ژوئن، 4.4 ماه طول میکشد ذخایر موجود مسکن پایان یابد که نسبت به 4.3 ماه می بیشتر است.

    خریدارانی که برای بار اول خانه دار می‌شدند، 35 درصد فروش ماه گذشته را تشکیل می دادند که نسبت به 32 درصد ماه قبل و 31 درصد سال گذشته بیشتر بود. اقتصاددان ها و دلالان معاملات ملکی می گویند برای داشتن یک بازار مسکن پررونق، سهم خریدارانی که برای بار اول خانه‌دار میشوند باید 40 درصد باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار