مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه :

۱۰۰ هزار فقره تسهیلات به بازآفرینی شهری اختصاص یافت

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در سال ۹۸ حدود ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات دارای یارانه دولتی، برای بازسازی بافت فرسوده شهری در سراسر کشور تخصیص داده شده است.

۱۰۰ هزار فقره تسهیلات به بازآفرینی شهری اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سید محمد پژمان روز سه شنبه در بازدید از مناطق شامل طرح بازآفرینی شهری همدان افزود: 50 درصد سود این تسهیلات در قالب یارانه توسط بخش دولتی پرداخت می شود و برای کمک به موضوعات زیربنایی و رو بنایی نیز 15 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

    وی ادامه داد: این اعتبار در قالب یک هزار و 549 طرح عمرانی، نارسایی ها، کمبودها و خدمات مورد نیاز بخشی از بافت های فرسوده شهری را بر طرف می کند.

    پژمان اظهار داشت: سیاست اصلی وزارت راه و شهرسازی نوسازی بافت های فرسوده شهری با محوریت بخش مسکن است، اما ارتقا وضعیت سکونت و تامین رفاه و آسایش، نیازمند توجه به موضوعات زیرساختی و روبنایی است.

    وی عنوان کرد: بسیاری از خانه های این مناطق دچار فرسودگی و نداشتن استحکام است و ساکنان باید با استفاده از این فرصت نسبت به استحکام بخشی و بازسازی بنای مسکونی خود اقدام کنند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در کنار بازسازی بناهای مسکونی، باید محیط اجتماعی مناطق شامل طرح بازآفرینی شهری نیز متناسب به نیاز مردم، بازآفرینی شود.

    وی ادامه داد: این محیط شامل فضای سبز، پارک ها، خیابان ها، فروشگاه ها، مدارس و بسیاری از نیازهای شهروندی می شود.

    پژمان اضافه کرد: در بافت های فرسوده کشور اگر بنای تاریخی ارزشمند وجود داشته باشد توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران خریداری و پس از مرمت و بازسازی در اختیار بخش خصوصی گذاشته می شود.

    وی ادامه داد: فضاهای تاریخی بزرگی خریداری شده که با مشورت مدیران شهر و استان، متناسب با نوع کاربری بر اساس نظر کارشناسان و با هدف نگاه از دید هویت بخشی آن، مرمت و بازسازی می شوند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با مشارکت شهرداری همدان خانه تاریخی سیفی، مدرسه صالحان، محوطه کُلپا و محله کبابیان همدان در حال مرمت و بازسازی است.

    وی در بازدید از فرهنگسرای امیرالمومنین واقع در بافت فرسوده محله حصار امام خمینی (ره) همدان نیز گفت: عملیات ساخت این فرهنگسرا از سال 1396 با اعتبار 25 میلیارد ریال در فضای سه هزار و 200 متر مربع آغاز شده است.

    پژمان در بازدید از خانه تاریخی سیفی واقع در محله جولان نیز افزود: این بنا که ثبت ملی شده، متعلق به شرکت باز آفرینی ایران است، 700 متر مربع مساحت دارد و با هشت میلیارد ریال در چهار مرحله باز آفرینی شده است.

    وی اظهار داشت: خانه تاریخی مدرسه صالحان با یک میلیارد و 600 میلیون ریال و باز آفرینی محله کُلپا با 2 میلیارد و 630 میلیون ریال استحکام بخشی و بازآفرینی شدند.

    سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر یک روزه خود به همدان از بافت های فرسوده محله های، حصار امام خمینی (ره)، جولان، پای مصلا، کُلپا و کبابیان بازدید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو