مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت و تجهیز ۱۴ مدرسه در مناطق سیل‌زده از سوی خیرین‌ مدرسه‌ساز

عصر ساختمان- قرداد ساخت و تجهیز ۱۴ مدرسه در مناطق آسیب‌دیده از سیل نوروز ۹۸ توسط موسسه مردم‌نهاد مهرگیتی بسته شد. قرار این است این مدارس با کمک خیرین و مشارکت نوسازی مدارس در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان خواهد ساخته شود.

ساخت و تجهیز ۱۴ مدرسه در مناطق سیل‌زده از سوی خیرین‌ مدرسه‌ساز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، زهرا گیتی‌نژاد، مدیرعامل جمعیت خیریه مهرگیتی در این باره گفت: این موسسه که با شعار «تلاش برای ساختن ایرانی عاری از تبعیض و فقر فرهنگی» تشکیل شده است، بیشترین فعالیت خود را در زمینه نوسازی و بازسازی مدارس با نگاهی به مناطق آسیب‌دیده از حوادث غیر مترقبه متمرکز کرده است.

    طبق گزارش‌ها و برآوردهای وزارت آموزش و پرورش تعداد مدارس آسیب‌دیده استان لرستان 310 مدرسه تعمیری و 110 مدرسه تخریب شده است. همچنین در استان گلستان 302 مدرسه نیاز به تعمیر دارد و 22 مدرسه باید تخریب کامل شود. در استان خوزستان هم 35 مدرسه نیاز به تخریب دارد و 78 مدرسه هم باید تعمیر می‌شد. بنا بر همین گزارش‌ها، برای نوسازی و بازسازی مدارس مناطق آسیب‌دیده، کمپین #ازنومیسازیم را شروع کردیم.

    او در همین رابطه گفت: یک تیم تحقیقاتی برای مدارس آسیب‌دیده اعزام شد که فیلم و گزارش تهیه کرده‌اند. با آغاز این کمپین، کمک‌های نقدی مردم از داخل و خارج به حساب موسسه واریز شد و تعداد زیادی از دوستان هم قرارداد تامین مالی نوسازی مدارس را بستند که 14 فقره شد. 5 میلیارد تومان تعهدات ما برای نوسازی مدارس گلستان، لرستان و خوزستان است.

    به گفته گیتی‌نژاد، این موسسه تاکنون 12 فقره احداث مدارس در سه استان را در دست دارد که بالغ بر 21 کلاس شامل می‌شود. از جمله در شهر معمولان لرستان، یک مدرسه 6 کلاسه با اعتبار 700 میلیون تومان در حال ساخت است. 2 مدرسه هم به صورت نوسازی در حال تعمیرات است.

    او با اشاره به این که شرکت داروسازی بایر آلمان هم هزینه ساخت یک مدرسه شش کلاسه در منطقه سرکلاته از کردکوی استان گلستان را تقبل کرده است، گفت: مراحل اداری این کار در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو