مدیران خودروعصر اعتبار

۳۰۰ میلیون نفر تا سال ۲۰۵۰ درمعرض سیل هستند

عصر ساختمان- دانشمندان هشدار دادند که مناطق ساحلی که در حال حاضر محل اسکان ۳۰۰ میلیون نفر در جهان است، ‌ تا سال ۲۰۵۰ میلادی به‌ دلیل تغییرات جوی، نسبت به وقوع سیلاب آسیب‌ پذیر خواهند بود.

۳۰۰ میلیون نفر تا سال ۲۰۵۰ درمعرض سیل هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، دانشمندان نتیجه مطالعات خود را در گزارشی برای نشریه «ارتباطات طبیعت» اعلام کردند مبنی بر اینکه در نیمه دوم قرن بیست و یکم و بعد از آن، انتخاب هایی که امروز می شود، ‌ احتمال قابل شناسایی بودن مناطق ساحلی روی نقشه جهان برای نسل های آینده را مشخص می کند.

    براساس مطالعات این دانشمندان، گردبادهای قدرتمند عامل افزایش توفان های مخرب است و افزایش سطح آب دریاها بیش از هر کجا، آسیا را تحت تاثیر قرار می دهد.

    بیش از دوسوم جمعیت در معرض خطر در چین، بنگلادش، هند، ویتنام، ‌اندونزی و تایلند زندگی می کنند.

    دانشمندان در مطالعات خود از نمونه ای از هوش مصنوعی استفاده کردند. به گفته «بن استراس» پژوهشگر اصلی این پروژه و مدیرعامل یک گروه تحقیقاتی در آمریکا موسوم به «اقلیم مرکزی»، پیش بینی های مربوط به ارتفاع از سطح دریا تغییر نکرده، اما وقتی از داده های جدید استفاده می کنیم، ‌ درمی یابیم که افراد بیشتری در مقایسه با آنچه قبلا تصور می شد، در مناطق آسیب پذیر به سر می برند.

    پیش بینی ها حاکی است که جمعیت جهان تا سال 2050 میلادی به میزان دو میلیارد نفر و تا سال 2100 میلادی یک میلیارد دیگر افزایش می یابد که اکثر این افراد ساکن شهرهای بزرگ ساحلی هستند.

    مطالعه این دانشمندان نشان داد که در حال حاضر، بیش از 100 میلیون نفر زیر سطوح بالای آب دریا به سر می برند. آب بندها و خاکریزها از برخی از این فراد محافظت می کنند، اما اکثرشان از این امتیاز بی بهره اند.

    به گفته «اسکات کولپ» نویسنده مطرح این گزارش ، تغییرات اقلیمی از پتانسیل تغییر شکل شهرها، اقتصادها، خطوط ساحلی و مناطق جهانی را برخوردارند. 9109

    در همین حال، حتی کاهش سریع انتشار گازهای گلخانه ای در زمان حاضر، بر روند افزایش سطح دریا در دهه های پیش رو تاثیرگذار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار