مدیران خودروعصر اعتبار

حناچی در نشست معاونین خدمات شهری کلانشهرها؛

تقویت اشتراکات کلانشهرها منشا تحولات خوبی می شود

عصر ساختمان- شهردار تهران در نشست معاونین خدمات شهری کلانشهرهای کشور بر تقویت اشتراکات این حوزه تاکید کرد.

تقویت اشتراکات کلانشهرها منشا تحولات خوبی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، سی و ششمین جلسه معاونین خدمات شهری و محیط زیست کلانشهرهای ایران، با حضور مجتبی یزدانی رئیس کمیسیون خدمات شهری کلانشهرها، کمال مرادی، دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و معاونین خدمات شهری کلانشهرها، روز دوشنبه در محل شهرداری تهران برگزار شد.

    پیروز حناچی شهردار تهران در این نشست گفت: بخشی از فعالیت های کلانشهرها در حوزه هایی چون تجهیزات آتش نشانی، خدمات‌شهری، پسماند، فضای سبز و...‌، اشتراک دارند. اگر تمام کلان شهرها این اشتراکات را دنبال کنند، اتفاقات خوبی رخ می دهد.

    وی افزود: می توانیم با تقویت اشتراکات، تحولات خوبی را رقم بزنیم. به عنوان مثال در کلانشهرهای تهران و مشهد کارخانه واگن سازی داریم‌ و می توانیم با تقویت چنین اشتراکاتی، مشکلات بیکاری را رفع کنیم. همچنین می توانیم شرکت های دانش بنیان و...، را تقویت کنیم و با پیوستن این خدمات به یکدیگر اقدامات بهتری انجام دهیم.

    شهردار تهران گفت: با تقویت این فعالیت ها شهرهای کوچک‌تر هم‌ بهره‌مند می‌شوند و این مسایل باید در کمیسیون کلانشهرها، پیگیری شود.

    آمادگی حوزه خدمات شهری برای انتقال تجربیات تهران به سایر کلانشهرها

    مجتبی یزدانی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست دبیرخانه مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران بر الگوبرداری از تجربیات موفق و لزوم انتقال آن به سایر کلان شهرها تاکید کرد و گفت: آمادگی داریم که تمامی تجربیات خود را در حوزه خدمات شهری به کلان شهرهای دیگر انتقال دهیم.

    وی با اشاره به مذاکرات شهرداری تهران با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: قرار است در روزهای آینده تفاهم نامه همکاری میان این دو ارگان در خصوص واگذاری مدیریت پارک های جنگلی، جنگلکاری ها و اراضی مستعد جنگلکاری منعقد شود.

    یزدانی در ادامه با تاکید بر این که حوزه خدمات شهری آمادگی دارد تا تجربیات خود را به سایر کلانشهرها انتقال دهد، اظهار کرد: در میان کلانشهرها، شهرهایی هستند که به امکانات و تجهیزات لازم دسترسی ندارند و بسیار دورتر از سایر کلانشهرها هستند، بنابراین باید با بازدیدهای میدانی از این کلانشهرها آنها را برای رسیدن به نقطه مطلوب یاری دهیم.

    وی بر همکاری های مشترک کلانشهرها و بحث و تبادل نظر با یکدیگر در راستای ارتقاء و خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان تاکید کرد و گفت: این جلسات باید به شکل مستمر برپا شود و تمامی موضوعات مطرح در این جلسات پس از طرح  و تصویب باید به یک خروجی مناسب منتهی و عملیاتی و اجرایی گردد.

    یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در ساختمان های شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: طرح تفکیک پسماند از مبداء در ساختمان های شهرداری تهران در حال انجام است و انشاءالله در ساختمانی دولتی نیز این کار اجرایی خواهد شد.

    در این جلسه در خصوص موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری بحث و تبادل نظر و کمیته های پسماند و فضای سبز و... به ارائه گزارشاتی در خصوص اقدامات صورت گرفته تاکنون پرداختند.

    همچنین در این نشست گزارشی از اقدامات شهرداری تهران برای برپایی مراسم اربعین حسینی ارائه شد و معاونین خدمات شهری کلانشهرهای ایران به ارائه گزارش هایی در خصوص سیلاب اخیر در شهرهای اهواز، سیستان و بلوچستان(زاهدان)، شیراز و...، پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو