مدیران خودروعصر اعتبار

شهرفروشی ضربه هولناکی به آثار باستانی زده است

عصر ساختمان-عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه به دلیل شهرفروشی و تامین منابع از این طریق ضربه هولناکی به آثار باستانی زده شده است، گفت: احیای بافت تاریخی در کلانشهر‌ها در راستای جذب گردشگری و احیای شهر لازم است.

شهرفروشی ضربه هولناکی به آثار باستانی زده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از میزان، غلامرضا انصاری عضو سابق شورای شهر تهران  با تاکید بر ضرورت استفاده از هویت تاریخی کشور برای رونق صنعت گردشگری، گفت: اقتصاد جهانی به سمت اقتصاد گردشگری در حال حرکت است، اما متاسفانه در ایران به ویژه در کلانشهر‌ها با وجود سبقه تاریخی بسیار این مهم کمتر مورد توجه است.

    وی با بیان اینکه بسیاری از کشور‌ها بدون داشتن تاریخ و هویت مشخص در حال ساختن تاریخ تصنعی هستند، افزود: کشور‌های مختلف با نمادسازی جاذبه‌های گردشگری ایجاد کرده و به این ترتیب کسب درآمد می‌کنند از این رو لازم است در کشور از این ظرفیت موجود استفاده شود.

    انصاری با تاکید بر اینکه تهران و بسیاری از کلانشهر‌ها در کشور دارای هویت تاریخی هستند، گفت: بازسازی بافت تاریخی شهر یکی از نکات اساسی و استراتژیک است که دستگاه‌های مسئول باید پیگیر باشند.

    این عضو سابق شورای شهر تهران، با بیان اینکه به دلیل شهرفروشی و تامین منابع از این طریق ضربه هولناکی به آثار باستانی زده ایم، تصریح کرد: در این رابطه شهرداری‌ها و سازمان میراث فرهنگی باید ورود داشته باشند.

    انصاری در پاسخ به این سوال که آیا سنگ فرش کردن سطح خیابان کار درستی بوده و بر هزینه‌ها نمی‌افزاید، گفت: بسیاری از خیابان‌ها و معابر اساسی در کشور‌های مختلف سنگ فرش بوده، بافت قدیمی شهر حفظ شده و شهروندان اجازه جابه جایی یک پنجره را هم ندارند از این رو با توجه به مزایای سنگ فرش به نسبت آسفالت از حیث بهداشتی و عوارض کمتر و ماندگاری بیشتر این مهم باید مدنظر قرار بگیرد.

    وی با بیان اینکه در بافت مرکزی شهر شهرداری باید با جدیت ورود داشته و بحث بازسازی و نگهداری ایده ال و مطلوب آثار باقی مانده از ادوار گذشته را پیگیری کند، افزود: هزینه کرد در این حوزه به مثابه سرمایه گذاری است.

    عضو سابق شورای شهر تهران همچنین بر ضرورت استفاده از سه عنصر آب، نور و رنگ در فضا‌های شهری تاکید کرد و گفت: متاسفانه اِلمان‌های شهری خشک و بی روح و فلزی جایگزین این سه عنصر حیات بخش شده است در حالی که استفاده از این سه عنصر می‌تواند جاذبه‌ها را بیشتر کرده و شهر را احیا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار