مدیران خودروعصر اعتبار

توافق‌ خرید یک رام قطار برای خط ۷ مترو تهران امضا شد

عصر ساختمان- شهرداری منطقه ۲ و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای خرید یک رام قطار ویژه خط ۷ مترو و ۲۰ دستگاه اتوبوس برای نوسازی خط دانشگاه صنعتی شریف-میدان صنعت توافق‌نامه امضا کردند.

توافق‌ خرید یک رام قطار برای خط ۷ مترو تهران امضا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 2 تهران، رسول کشت‌پور شهردار این منطقه با بیان اینکه از سال 97 تاکنون برای تکمیل خط 7 مترو و خرید تجهیزات کنترلی، سیگنالینگ و.. بیش از 100 میلیارد تومان به مترو کمک کرده‌ایم گفت: براساس این توافق‌نامه مبلغ 100 میلیارد تومان برای خرید یک رام قطار خط 7 مترو و افزایش و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در حد فاصل خطوط دانشگاه صنعتی شریف تا میدان صنعت هزینه می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه گسترش و توسعه خطوط حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری است افزود: با اضافه شدن این قطار به خط 7 مترو سر فاصله حرکت قطارها در این خط از 12/5 دقیقه به 10 دقیقه کاهش می‌یابد.

    کشت‌پور خاطرنشان کرد: در صورت اضافه شدن یک رام قطار به خط 7 مترو، هفت واگن با ظرفیت 170 نفر ظرفیت در این خط تامین می‌شود که به طور حتم در سایر خطوط نیز تاثیر خواهد گذاشت.

    شهردار منطقه 2 با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل عمومی اصلی‌ترین پاسخ به تقاضای شهروندان برای رفع مشکل آلودگی هوا و ترافیک است یادآور شد: با افزایش تعداد واگن‌ها در مترو، تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کمک زیادی به کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود.

    خط 7 دارای بیشترین ایستگاه تقاطعی با شبکه مترو تهران است که از جنوب شرق تهران به سمت شمال غرب پایتخت امتداد دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی