مدیران خودروعصر اعتبار

توسعه سنتی مدرنیته در شهرسازی و معماری مورد توجه قرار گیرد

عصر ساختمان- استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه در معماری امروز توسعه سنتی همراه با مدرنیته کمتر مورد توجه است از این رو باید بر توسعه سنتی نو و مدرنیته بیش از پیش توجه کرد.

توسعه سنتی مدرنیته در شهرسازی و معماری مورد توجه قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی در مراسم آغاز بکار دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت‌های تاریخی در حوزه اوراسیا افزود: دنیای ما دنیای پارادوکس هاست، پاردوکس فقیر و غنی، علم و ثروت و در این میان پارادوکس سنت و مدرنیته بر شهر و شهرسازی سایه انداخته است.

    وی ادامه داد: بعضی وقت‌ها به بهانه حمایت از سنت بافت‌های تاریخی را به شهر ارواح تبدیل کردیم و گاه به بهانه تجدد و مدرنیته همه آثار کهن و دیر پای خود را خراب کردیم.
    پورمحمدی با تاکید بر اینکه باید سنت و مدرنیته را درک کرده و آشتی دهیم، گفت: شهرسازان و معماران سعی کنید در این پارادوکس توسعه سنتی نو را در برنامه داشت.
    وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات شهری ما این است که معماران در طول زمان نگاه و رویکرد انتزاعی و تجردی پیدا کرده اند و فقط بنا را می‌بینند و تک سلولی به شهر نگاه می‌کنند.
    استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: معماری ما یک معماری وحدت در عین کسرت هست، اما الان چنین نگرشی در فضای شهری ما وجود ندارد باید جز و کل را باهم دید.
    پورمحمدی گفت: اگر در جز محدود بشویم کلیت را از دست خوهیم داد و اگر در کلیت محدود شویم اجزا را فراموش خواهیم کرد که زیبا نخواهد بود.
    در این اجلاس اساتید صاحب نظر، محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی از کشورهای ژاپن، چین، روسیه، فرانسه، فنلاند، ایتالیا، بلغارستان، ترکیه و ارمنستان حضور دارند.
    همایش پایانی هفتم و هشتم شهریور ماه جاری با ارائه مقالات برگزار می‌شود.
    در 8 روز ابتدایی این اجلاس ورک‌شاپ و کار میدانی در بخش هایی از بافت تاریخی و کهن تبریز توسط گروه های پیمایشی در قالب اساتید و دانشجویان در حوزه های تعریف شده مانند احیای میدان صاحب آباد و حفاظت از بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان و سایر بخش ها کارهای تحقیقاتی برگزار می شود.
    گروه های پیمایشی شرکت کننده در این اجلاس در 4 روز ابتدای آغاز ورک شاپ در بحث ها و نشست های تخصصی، بازدیدهای میدانی و کارگاه های علمی شرکت می کنند و در 4 روز بعدی دانشجویان در موضوع مشخص فعالیت می کنند.
    این اجلاس در 10 تا 15 محور از جمله کاهش ریسک پذیری بازار تبریز، احیای بخشی از جاده ابریشم حدفاصل میدان بهشتی تا میدان صاحب آباد، بازآفرینی میدان صاحب آباد، مدیریت انرژی در شهر، نوزایی شهری، نقش ابزارهای اجتماعی در احیا و تقویت مشارکت در راستای تاب آوری شهر و گردشگری و توسعه شهری از بعد گردشگری در حال برگزاری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار