مدیران خودروعصر اعتبار

سخت‌گیری بانک‌ها عامل کاهش روند مقاوم‌سازی مسکن روستایی

عصر ساختمان- عزیزی مسئول بنیاد مسکن شهر کهک با اشاره به اینکه در سال جاری تا به الان حدود ۴۸ متقاضی، تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی کاهش روند مقاوم سازی مسکن روستایی نسبت به سال های قبل افزایش قیمت مصالح و سخت‌گیری بانک‌های عامل در پرداخت وام است.

سخت‌گیری بانک‌ها عامل کاهش روند مقاوم‌سازی مسکن روستایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مقاومتی نیوز، هر ساله شاهد بلایای طبیعی متعددی در کشور هستیم؛ یکی از استان هایی که می تواند بلایایی همچون سیل و زلزله در آن رخ دهد، استان قم است. از همین رو مسئله مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان بسیار مورد اهمیت است. در این راستا مسئولین استانی بایستی برنامه ریزی های لازم را انجام دهند تا از بروز حوادث در آینده جلوگیری شود.

    مهندس مجید عزیزی مسئول بنیاد مسکن شهر کهک  ضمن اشاره به اهمیت بحث بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اظهار داشت: تاکنون یک هزار و 322 نفر از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی استفاده کرده اند.

    وی ادامه داد: با توجه به افزایش چشمگیر هزینه ساخت و ساز و مصالح ساختمانی در سال اخیر، تسهیلات 40 میلیون تومانی برای نوسازی واحدهای مسکونی روستایی کفایت نمی کند.

    مسئول بنیاد مسکن شهر کهک افزود: بنیاد مسکن علاوه بر پرداخت تسهیلات 40 میلیون تومانی، تسهیلات دیگری با مبلغ 12 میلیون تومان هم در نظر گرفته است و از طرفی هم حدود 8 میلیون تومان کمک بلاعوض به نیازمندان پرداخت می شود.

    وی اضافه کرد: در سال گذشته، 125 متقاضی، تسهیلات 25 میلیون تومانی مسکن روستایی را دریافت کردند و در سال جاری تا به الان حدود 48 متقاضی، تسهیلات 40 میلیون تومانی را دریافت کرده اند.

    عزیزی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی کاهش روند مقاوم سازی مسکن روستایی نسبت به سال های قبل افزایش قیمت مصالح و سخت گیری بانک‌های عامل در پرداخت وام است.

    وی عنوان داشت: در خصوص افزایش قیمت مصالح ساختمانی بنیاد مسکن اقدامی نمی تواند انجام دهد، اما نقشه برداری برای واحدهای مسکونی را برای روستاییان به‌صورت رایگان انجام می دهد و وام بلاعوضی هم در اختیار آن‌ها قرار می دهد.

    مسئول بنیاد مسکن شهر کهک ابراز داشت: در مسئله سخت گیری بانک های عامل هم جلسات متعددی برگزار شده است که امیدواریم مشکلات به زودی حل شود.

    وی در خاتمه افزود: یکی از رویکردهای بنیاد مسکن شناسایی خانوارهای روستایی است، که توانایی مالی نوسازی خانه خود را ندارند و در این زمینه حدود 20 خانوار از طریق تحقیقات محلی شناسایی شده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار