مدیران خودروعصر اعتبار

چرا حریم تهران یکی از مشکلات کلیدی شهروندان است؟

عصر ساختمان- رسولی گفت:تهران باید مانند دیگر پایتخت‌های کشورهای جهان در حوزه حریم دارای قوانین خاصی باشد.

چرا حریم تهران یکی از مشکلات کلیدی شهروندان است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن رسولی، رئیس شورای شهرستان تهران در بیستمین جلسه شورای استان تهران با اشاره به مشکلات حریم تهران گفت: در بحث حریم استان تهران مشکلات و تداخل‌هایی وجود دارد که مطرح کردن آن زمان بر است، اما اگر بخواهم به اختصار صحبت کنم باید اعلام کنم برای اولین بار در شهر تهران، 30 نفر نمایندگان مجلس و 21 نفر عضو شورا شهر از یک حوزه فکری توفیق خدمت پیدا کردند.

    رئیس شورای شهرستان تهران افزود: تلاش همواره بر این بود تا مشکلات کلیدی مردم مطرح و حل شود که موضوع حریم تهران یکی از همان مشکلات است.

    رسولی بیان کرد: در یکی از جلسه‌ها تصمیم بر آن شد موضوع حریم تهران و ماموریت آن به شورای شهرستان تهران سپرده شد.

    او با اشاره به قانون تعاریف محدوده شهر، روستا و شهرک، گفت: در 14 دی ماه سال 84 قانونی با عنوان تعاریف محدوده شهر روستا و شهرک به تصویب رسید و قانون تقسیمات کشوری ضوابطی تعریف کرد که از نگاه من حقوق مردم در این قانون با مشکلاتی مواجه است.

    رئیس شورای شهرستان تهران ادامه داد: در سال 78 هیئت وزیران مصوبه‌ای را گذراند با عنوان سند مجموعه شهر تهران که به نظر می‌رسد این مصوبه نسبت به سایر اسناد بالا دستی جامعیت بیشتری دارد.

    رسولی بیان تاکیدکرد: باید به این نکته توجه داشت که مجموعه قوانین شهرستان‌هایی مانند طبس و نهبندان با شهرستان قدس و گرمدره بسیار متفاوت است.

    او گفت: پیشنهادهای خود را پس بررسی‌های لازم اعلام کردیم و قرار شد در استانداری تهران جلسه‌هایی برگزار شود تا طرف پیشنهادها نیز حضور داشته باشند تا بتوانیم در اداره امور به ویژه محدوده سکونت و مالکیت قوانین خاص داشته باشیم.

    رئیس شورای شهرستان تهران افزود: قوانین خاص ساکنیت در بسیاری از پایتخت‌های کشورهای جهان نیز وجود دارد و شرایط به گونه است که بتوانیم این قانون را در استان تهران نیز داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو