مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران:

قیمت بالای زمین مشکل تامین فضای سبز در محدوده مرکزی شهر است

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: در محدوده های مرکزی هم به دلیل قیمت بالای زمین تامین فضای سبز مشکل است با این حال شهرداری تهران به این موضوع ورود کرده است.

قیمت بالای زمین مشکل تامین فضای سبز در محدوده مرکزی شهر است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، پیروز حناچی در حاشیه مراسم افتتاح بوستان مرضیه حدیدچی گفت: امروز در محدوده شرق تهران در منطقه چهار، پارکی مختص بانوان را افتتاح کردیم که 34 هکتار مساحت دارد و به نام یکی از زحمتکشان انقلاب یعنی سرکار خانم دباغ، نامگذاری شده است؛ بانویی که در جریان انقلاب نقش بسیار مهمی داشته است.

    وی ادامه داد: در تهران اقدامات بسیاری را با هدف توزیع عادلانه امکانات انجام می دهیم و امیدوارم بتوانیم در همه مناطق در مقیاس محلی امکاناتی برای بانوان داشته باشیم.

    شهردار تهران درباره نگرش جدید در زمینه جریمه شهروندانی که به فضای سبز آسیب می زنند، گفت: از همکاران خود خواسته ام به شکل موثر و نه صرفا جریمه بحث توسعه فضای سبز را تعقیب کنند. ما به یک جریان اجتماعی نیاز داریم چراکه وقتی فضای شهرمان آلوده می شود و شرایط زیستی آن کاهش می یابد، باید این خلا جبران شود. یکی از راه های جبران حفظ و نگهداری همین درختانی است که در کشور اکسیژن تولید می کنند. امیدوارم این جریان به شکل عمومی با کمک مردم راه بیفتد.

    حناچی در پاسخ به این سوال که چرا درختان در تهران در حال خشک شدن هستند، عنوان کرد: این مشکل دلایل زیادی دارد؛ فتوسنتز از طریق برگ درختان صورت می گیرد، وقتی چربی و دوده روی برگ های درختان را می گیرد ما این چرخه را مختل می کنیم. اگر این شهر قرار است مکانی برای زیستن باشد باید این مشکلات را حل کنیم. یکی از راه ها، استفاده کمتر از خودروهای شخصی، گسترش فضای سبز و تغییر سبک زندگی مردم است.

    وی در پاسخ به سوالی درباره کمبود سرانه فضای سبز در مناطق مرکزی و بافت فرسوده گفت: در بافت فرسوده توسعه زیرساخت ها در دستور کار است، در محدوده های مرکزی هم به دلیل قیمت بالای زمین تامین فضای سبز مشکل است با این حال شهرداری تهران به این موضوع ورود کرده است. ما اخیرا دو باغ یکی در منطقه چهارده و یکی در منطقه دو را برای تبدیل به فضای سبز آماده کردیم. بخشی از این کار به مذاکره با نهادهای عمومی مربوط است که در حال پیگیری هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو