مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران مطرح کرد؛

تسهیلات شهرداری به بافت های فرسوده

عصر ساختمان- معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران قطعاً تلاش خواهد کرد در پروژه نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده به تعهدات خود عمل کند و در طرح تفصیلی نیز به این موضوع اشاره شده است.

تسهیلات شهرداری به بافت های فرسوده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، عبدالرضا گلپایگانی، پس از پایان جلسه نوسازی شهرک پیکان‌شهر واقع در منطقه 22، اظهار کرد: شهرداری تهران قطعاً تلاش خواهد کرد در پروژه نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده به تعهدات خود عمل کند و در طرح تفصیلی نیز به این موضوع اشاره شده است.

    وی با اشاره به پروژه نوسازی شهرک پیکان شهر در منطقه 22، گفت: براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی در طرح تفصیلی منطقه 22 موضوع 200 درصدی برای این مجموعه در نظر گرفته شده است که البته مجریان پروژه معتقدند که باید تراکم بیشتری به شهرک پیکان شهر داده شود، بر این اساس اگر چنین اتفاقی رخ دهد میزان تراکم و بارگذاری جمعیت در این شهرک افزایش می‌یابد و قاعدتاً رفت و آمد برای ساکنان منطقه دشوار می‌شود.

    گلپایگانی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته و در منطقه 22 به دلیل تخلفاتی که در ضوابط ساخت و ساز بوده است، شاهد بارگذاری جمعیت بیش از حد بوده‌ایم، در حالی که جمعیت برای این منطقه 350 هزار نفر پیش‌بینی شده بود که هم اینک بارگذاری که صورت گرفته است برای 600 هزار نفر است.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: البته شهرداری تهران تسهیلاتی را در ارتباط با نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته است و در واقع عوارض ساخت چنین پروژه‌هایی به صفر نزدیک است.

    در ادامه رئیس کمیسیون عمران مجلس،  اظهار کرد: با توجه به اینکه 1500 خانوار در محدوده 22 هکتاری ساکن هستند، به همین جهت موضوع نوسازی شهرک اهمیت ویژه‌ای دارد.

    محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه 50 سال از عمر واحدهای 45 متری شهرک پیکان شهر می‌گذرد و ساختمان‌های آن فرسوده و مردم از خدمات مدنظر محروم هستند، ادامه داد: در این جلسه ما به عنوان نمایندگان مجلس، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و همچنین شهرداری به دنبال نوسازی این شهرک با مشارکت بخش خصوصی هستیم.

    وی خاطر نشان کرد: با توجه به تدابیری که مجریان پروژه برای پروژه شهرک پیکان شهر گرفته‌اند، اعتقاد دارند که باید میزان تراکم افزایش یابد و معادل سرمایه‌گذاری که بخش خصوصی انجام می‌دهد به آنها تراکم بدهند و با توجه به این شرایط قرار شد طی دو هفته آینده و با بررسی این موضوع در کمیسیون ماده 5 تصمیم‌گیری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار