مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران:

نمای ساختمان به هویت شهری گره خورده است

عصر ساختمان- سالاری گفت:شهرداری‌ها به نمای اماکن توجهی نداشتند و این غفلت در حالی است که نمای ساختمان به هویت شهری گره خورده است.

نمای ساختمان به هویت شهری گره خورده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در همایش تجلیل از حافظان ابنیه تاریخی گفت: امروز به عنوان روز هنر و معماری و شهرسازی نامگذاری شده است و باید اعلام کنم پویشی در حوزه نما‌های شهر تهران تشکیل شده و دلیل آن هم این بود که در کل کشور در فرآیند صدور پروانه تا دوره چهارم شورا به موضوعی، چون نما‌های شهری توجهی نشده است.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: با اینکه شهرداری‌های مناطق ورود خوبی به مجموعه‌ای از الزامات شهرسازی و صدور پروانه داشتند، اما به نمای اماکن توجهی نداشتند و این غفلت در حالی است که نمای ساختمان به هویت شهری گره خورده است.

    سالاری بیان کرد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران که  مسجد جامعی رییس شورا بود کمیسیون معماری و شهرسازی و کمیته نما تشکیل شد و این کمیته مصوباتی هم داشت.

    او با اشاره به فعالیت کمیته نما در شهرداری مناطق ادامه داد: امروز در شهرداری‌های مناطق تهران کمیته‌های نما فعال هستند و در این کمیته‌ها هم فعالان حوزه معماری و هم کارشناسان حضور دارند.

    او ادامه داد: با فعالیت این کمیته دیگر هیچ پروانه‌ای بدون بررسی نمای ساختمان صادر نمی‌شود که این نقش بزرگی در حوزه مدیریت هویت شهری دارد.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به رونمایی از سرویس‌های هوشمند شهرسازی گفت: امروز شاهد رونمایی از سامانه‌های هوشمندسازی معماری و شهرسازی بودیم که باعث می‌شود هیچ کس نتواند از قوانین و مقررات عدول کند و باید گفت این کار قرار بود زمانی انجام شود که طرح تفصیلی پایتخت ابلاغ شد، اما این موضوع به تأخیر افتاد که در نهایت امروز این کار انجام شده و دیگر طبقه اضافه و تخلف ساخت و ساز نخواهیم داشت.

    سالاری تصریح کرد: با رونمایی از سرویس هوشمند شهرسازی، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران موظف شد تا فرآیند‌ها سیستماتیک شود و مفاد طرح تفصیلی از این پس به بهترین شکل اجرا می‌شود.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از این پس موضوع کف در 960 پارسل (قطعه زمین) شهر هم مشخص شده و به ویژه در خیابان‌های شیب دار دیگر آن مشکلات سابق را نخواهیم داشت و پیاده راه‌ها در مقابل هر ساختمانی متناسب با کل خیابان ساخته می‌شود.

    سالاری با اشاره به پروژه‌های عمرانی ساخته شده در دوره قبل مدیریت شهری گفت: برخی ما را متهم کرده اند که ما پروژه‌های بزرگ مقیاس نمی‌سازیم و در پاسخ به ان‌ها می‌توان گفت، اتوبان‌های بزرگ مقیاسی که به ساخت آن می‌بالیم نه تنها مشکل آلودگی و ترافیک را حل نکرد بلکه بر مشکلات شهر هم افزوده است.

    او ادامه داد: تمام دنیا به این باور رسیده اند که هر چه پل و بزرگراه بیشتر ساخته شود تقاضای سفر با وسیله شخصی هم اضافه می‌شود و چاره ما به جای ساخت بزرگراه و پل و اتوبان در پایتخت توسعه حمل و نقل عمومی بوده است.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: جامعه شهری به جای مطالبه گری حقوق عمومی بیشتر دنبال منافع شخصی است و این موضوع را ما در ملاقات‌های مردمی فهمیدیم که مردم در صف‌های طولانی در ملاقات‌های مردمی به دنبال طبقه اضافه و ساخت و تراکم بیشتر هستند.

    سالاری تصریح کرد: وقتی در جمع شما حافظان ابنیه تاریخی قرار می‌گیرم به این باور می‌رسم که هستند افرادی که منافع شهر را بر منافع خود ترجیح می‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار