مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تهران درواکنش به وضعیت بد نگهداشت دو کاخ تاریخی تهران:

اداره کاخ‌های سعدآباد و نیاوران به میراث فرهنگی و شهرداری‌ها سپرده شود

عصر ساختمان- عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران پیشنهاد داد نگهداری از دو کاخ نیاوران و سعدآباد به وزارت میراث فرهنگی و شهرداری‌ها سپرده شود.

اداره کاخ‌های سعدآباد و نیاوران به میراث فرهنگی و شهرداری‌ها سپرده شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از اقتصاد آنلاین، حجت نظری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وضعیت نگهداشت کاخ سعدآباد و نیاوران خوب نیست و بخشی از قسمت‌های این دو کاخ آسیب دیده‌اند به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: اگر در همه حوزه‌ها نگاه تخصصی را ملاک عمل قرار دهیم و حوزه های مختلف را به متولی خودشان بسپاریم شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

    او با بیان اینکه باید بتوانیم درمورد فضاهای مختلف واجد ارزش تاریخی به یک وحدت رویه برسیم ادامه داد: شخصا معتقدم به رغم نگاه مثبت رییس بنیاد مستضعفان شاید بهتر باشد به جای این نهاد وزارت میراث فرهنگی و گردشگری متولی امر کاخ‌ها و مجموعه های تاریخی باشد، یا همه این فضاها به طور مشترک در اختیار وزارت خانه و شهرداری‌های شهرهای مختلف کشور قرار گیرد تا بخشی از وظیفه نگهداری را خود وزارت خانه و بخشی دیگر را شهرداری‌ها برعهده گیرند.

    این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: معتقدم بناهایی که وظیفه نگهداری‌شان در دست میراث یا شهرداری‌ها بوده به نسبت سایر ارگان‌های دولتی بهتر اداره شدند. برای مثال خانه مستوفی الممالک که در دست وزارت ارتباطات است، هرچند آقای جهرمی نگاه مثبتی داشت و وعده بازسازی و مرمت این فضا را داد اما با گذشت بیش از دوسال هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

    نظری گفت: البته این موضوع طبیعی است و انتظاری هم نیست. زیرا کار تخصصی این وزارت‌خانه نگهداشت از فضاهای تاریخی نیست. پس بهتر است بین نهاد میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری‌ها کار ویژه‌هایی تعریف کنیم که با هزینه بهتر و نظارت جدی  و تخصصی‌تر این بناها اداره شوند و یا در اختیار بخش خصوصی متعهد به بناهای تاریخی واجد ارزش با نظارت سازمان قرار داده شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو