مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

۸ هزار دستگاه اتوبوس کار جابه جایی زائران را انجام می‌دهند

عصر ساختمان- با توجه به این که ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای اوج بازگشت زائران درنظر گرفته شده، در تداخل رفت و برگشت ۳ هزار دستگاه اتوبوس دیگر برای جابه جایی زائران اضافه شده است.

۸ هزار دستگاه اتوبوس کار جابه جایی زائران را انجام می‌دهند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در هر لحظه حداقل 3 هزار دستگاه اتوبوس در پایانه‌های مرزی مستقر هستند که کار جابه جایی زوار را انجام می‌دهند تا زائران به سلامت به استان‌های خود بازگردند.

    محمد اسلامی افزود: لازم است رانندگان استراحت کافی داشته باشند و با خواب آلودگی رانندگی نکنند تا شاهد حوادث جاده‌ای نباشیم.

    وزیر راه و شهرسازی در مورد حمل و نقل ریلی گفت: در سال گذشته روزانه 30 رام قطار به شهر‌های مرزی اعزام کردیم که امسال نزدیک به 70 رام قطار به شهر‌های مرزی اعزام شده است.

    وی افزود: با توجه به اینکه از آخرین نقطه کشور هم سرویس راه آهن برای شهر‌های مرزی شلمچه و چزابه داشتیم روزانه حداقل 150 هزار نفر با قطار سفر اربعین را انجام داده اند.

    اسلامی با بیان این که امسال تمهیدات حمل و نقلی کامل بوده است، ابراز امیدواری کرد بازگشت زائران به سلامت انجام شود.

    بر اساس این گزارش، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار داشت: نزدیک به 60 درصد از زائران از مرزمهران تردد داشته اند که هم اکنون یک میلیون و 400 هزار زائر در کشور عراق هستند که پیش بینی می‌شود تا پایان امروز 400 هزار زائر به چهار پایانه مرزی مراجعه کنند.

    عبدالهاشم حسن نیا افزود: 1300 دستگاه اتوبوس در پایانه برکت مستقر هستند و 7 هزار دستگاه به صورت چرخشی کار جابه جایی زوار را انجام می‌دهند.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اوج بازگشت زائران نیز گفت: براساس پیش بینی مرکز مدیریت راه‌ها روز جمعه و بعد از مراسم اربعین حسینی (شنبه و یکشنبه) نزدیک به 400 هزار بازگشت زائر داشته باشیم.

    وی در مورد نظارت بر قیمت‌ها عنوان کرد: قیمت بلیت براساس قیمت مصوب است و در موارد بروز تخلف چنانچه هموطنان موارد را با ذکر شماره وسیله نقلیه و تاریخ سفر انعکاس دهند، تخلفات در کمیسیون مربوطه رسیدگی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو