مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت«۳۷۴۱»

وضعیت عرضه و تقاضای آپارتمان‌های نوساز

عصر ساختمان- تحقیقات میدانی درباره تازه‌ترین شرایط بازار معاملات مسکن حاکی از کاهش سهم خرید واحدهای مسکونی نوساز در معاملات و کاهش استقبال متقاضیان مسکن از خرید این واحدها است.

وضعیت عرضه و تقاضای آپارتمان‌های نوساز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، در حالی‌که همچنان معاملات مربوط به خرید وفروش واحدهای مسکونی نوساز شامل آپارتمان‌های تازه‌ساز و کلید نخورده و همچنین واحدهای مسکونی تا 5 سال ساخت بیشترین سهم از معاملات مسکن در میان سایر گروه‌های سنی را به خود اختصاص می‌دهد، اما هم‌اکنون استقبال از خرید واحدهای تازه‌ساز که به تازگی عملیات ساختمانی آنها به پایان رسیده-آپارتمان‌های با عمربنای صفر-به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

    علت این موضوع مقاومت برخی از سازنده‌ها و مالکان این واحدها در برابر جریانی است که دست‌کم طی سه ماه گذشته منجر به تعدیل قیمت‌های پیشنهادی و قطعی فروش مسکن شده است. هم‌اکنون بیشترین مقاومت برای تعدیل قیمت‌های پیشنهادی و قطعی مسکن از سوی مالکان واحدهای مسکونی با عمربنای صفر- نوسازهایی که به تازگی عملیات ساختمانی آنها به پایان رسیده وتکمیل شده‌اند-دیده می‌شود. این در حالی است که از ابتدای تابستان امسال عمده مالکان واحدهای مسکونی با عمربنای چند سال اعم از واحدهای مسکونی با عمربنای کمتر از 10 سال و همچنین بیشتر از آن، نسبت به تعدیل سطح قیمت‌های پیشنهادی و قطعی فروش واحدهای خود اقدام کرده‌اند.

    با این حال و در شرایطی که بخشی از مالکان و سازنده‌ها نیز قیمت‌های موردنظر خود برای فروش آپارتمان‌های نوساز را کاهش داده‌اند، اما همچنان به‌طور کلی عمده مقاومت در برابر تعدیل قیمت در سمت عرضه واحدهای مسکونی نوساز و کلیدنخورده مشاهده می‌شود. هر چند این مقاومت نسبت به ماه‌ها وهفته‌های گذشته کاهش یافته است، اما همچنان بیشترین تعداد فایل‌هایی که با قیمت‌های بالاتر از عرف بازار به متقاضیان خرید توصیه شده‌اند در گروه سنی آپارتمان‌های نوساز قرار دارند. انتظار می‌رود موج کاهش قیمت مسکن به‌زودی به این گروه سنی نیز سرایت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار