مدیران خودروعصر اعتبار

حسینی:

صادرات قیر به منظور تامین نیاز داخلی ممنوع شد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس می‌گوید صادرات قیر و VB به منظور تامین نیاز داخلی ممنوع شد که این امر منجر به کاهش قیمت قیر می‌شود.

صادرات قیر به منظور تامین نیاز داخلی ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به ممنوعیت صادرات قیر به منظور تامین نیاز داخلی، گفت:  تبصره یک قانون بودجه سال 98 که درباره تحویل قیر رایگان است، فراز و نشیب‌های نشیب های بسیاری را طی کرد، از آنجایی که در این تبصره مقدار قیر و اعتبار مورد نیاز برای تامین آن پیش بینی شده بود، دولت در اجرا با ابهام روبرو شد.

    نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: به منظور رفع ابهام تبصره(1) قانون بودجه با موضوع تحویل قیر رایگان، استفساریه‌ای در صحن مجلس مطرح و مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت اما شورای نگهبان با آن مخالفت کرد.

    وی با بیان اینکه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مجدد، به رفع ایرادات تبصره(1) قانون بودجه 98 پرداخت، اظهار کرد: براساس اصلاحیه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات دولت مکلف است 6هزار میلیارد تومان برای تامین قیر مصرفی و سایر هزینه‌های آسفالت مورد نیاز طرح‌های دستگاه‌های اجرایی متن تبصره 1 قانون بودجه اعم از وزارت راه و شهرسازی، سازمان جنگل‌ها و مراتع، شهرداری‌ها، سازمان نوسازی مدارس و بنیاد مسکن پرداخت کند.

    شرکت ملی نفت مکلف شد، نسبت به تامین قیر و VB مورد نیاز طرح‌های عمرانی اقدام کند، در واقع صادرات تا زمان تامین نیاز داخلی ممنوع است
    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مبادله موافقتنامه برای اجرایی کردن تحویل قیر رایگان نیز یکی از دغدغه ها بود که در نهایت وزارت اقتصاد و دارایی مکلف شد، به میزان واریز شرکت ملی نفت از محل خوراک تحویلی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و براساس درصدهای مندرج در قانون، اعتبارات را به دستگاه‌های مربوطه پرداخت کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به گرانی VB و قیر، ادامه داد: شرکت ملی نفت مکلف است، نسبت به تامین قیر و VB مورد نیاز طرح‌های عمرانی اقدام کند، در واقع صادرات تا زمان تامین نیاز داخلی ممنوع است که این امر به کاهش قیمت قیر کمک کرده و نگرانی شرکت‌های قیرساز مبنی بر صادرات VB توسط پالایشگاه‌ها برطرف می‌شود.

    اعتبارات موردنیاز تامین قیر رایگان موجود در حساب خزانه به دستگاه های اجرایی پرداخت شود

    وی ادامه داد: دولت اعتبارت مورد نیاز تامین قیر که در حساب خزانه وجود دارد را به دستگاه‌های اجرایی پرداخت کنند تا طرح‌های عمرانی با سرعت تصویب شده و حکم قانون گذار جاری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار