مدیران خودروعصر اعتبار

بهره‌برداری از ۱۰۱۰ واحد مسکن مهر کرمان با حضور وزیر راه و مسکن

عصر ساختمان-با حضور وزیر راه و شهرسازی، یک‌هزار و ۱۰ واحد مسکن مهر استان کرمان بهره‌برداری شد.

بهره‌برداری از ۱۰۱۰ واحد مسکن مهر کرمان با حضور وزیر راه و مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس،  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های مسکن و شهرسازی استان که از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور افتتاح شد، اظهار داشت: راه آهن یکی از مطالبات جدی مردم استان، استاندار و نمایندگان مردم است که راندمان حرکت در راه‌ها پایین است.

    وی گفت: متوسط سرعت بین یزد و کرمان پایین است که قرارداد آن منعقد شده و عملیات آن آغاز خواهد شد و مسیر 170 کیلیومتری نیازمند بازسازی است که بخش‌های بحرانی زودتر و بقیه به ترتیب تا پایان سال انجام شود.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دو تا خط فرعی ریلی نیز در استان احداث می‌شود تا پایان سال و حداکثر خرداد ماه سال آینده، و فولاد زرند و معدن جلال آباد باعث می‌شود 10 میلیون بار در سال از روی جاده به ریل منتقل شود.

    وی با بیان اینکه امروز 10 کیلومتر بزرگراه در استان افتتاح می‌شود، افزود: در استان کرمان 9 هزار و 600 کیلومتر بزرگراه داریم که تا پایان سال 50 کیلومتر اضافه حواهد شد و این فعالیت ادامه پیدا می‌کند.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح یک‌هزار و 10 مسکن مهر استان در طرح‌های امروز گفت: طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان به صورت پایلوت از مهر ماه شورع شده و 10 هزار نفر غیر از کرمان ثبت نام کردند 2 هزار نفر زمین دارند که از مزایای طرح بهره‌مند می‌شوند و به 8 هزار نفر زمین اختصاص می‌یابد و کرمان پیشتاز برطرف کردن مشکل مسکن خواهد شد که مردم از مزایای طرح مسکن ملی بهره‌مند شوند.

    اسلامی گفت: موضوع دیگری فضاهای مکمل به ویژه در بخش مسکن است که بخش زیربنایی و روبنایی ناقص بود و امروز هفت پروژه در این زمینه بهره‌بردای می‌شود.

    تأکید روحانی بر نظارت بر کیفیت ساختمانی

    رئیس جمهور نیز اظهار داشت: در طرح اقدام ملی مسکن و این تعداد مسکن که اجرا شده در استان‌های مختلف نظارت وزارتخانه بر ساخت مسکن بسیار مهم است، تسهیلات، زمین و امکانات و سرمایه‌گذار و ... مهم نیست اما باید نظارت شود بر کیفیت که ساختمانی مقاوم ساخته شود مخصوصا در برابر زلزله و دوم معماری خوب و این هماهنگی که باید در روبنای باشد.

    حجت‌الاسلام حسن روحانی افزود: اینکه ساختمان‌ها هیچگونه هارمونی ندارد از مشکلات کشور است، تشابهی وجود ندارد در حالی که یکی از هنرهای معماری باید نوازش چشم باشد و باید ساختمان زیبا باشد و روح شاداب باشد.

    وی خاطرنشان کرد: راه آهن و ریل جز اولویت‌های دولت است و همه قول‌هایی که داده شده باید اجرا شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی