مدیران خودروعصر اعتبار

تحلیل بازار فولاد

عصر ساختمان:رشد قیمتها در ابتدای هفته گذشته و سپس کاهش نرخها در پایان هفته چهره غالب بازار فولاد در هفته ای که گذشت بود.

تحلیل بازار فولاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » ،  رشد قیمتها در ابتدای هفته گذشته و سپس کاهش نرخها در پایان هفته چهره غالب بازار فولاد در هفته ای که گذشت بود. هرچند که نزدیک به ما مبارک رمضان اغلب شاهد این قبیل هیجان ها و نوسانات قیمتی بود و هستیم ولی این بار رشد قیمتها از سوی بخش تقاضای واقعی حمایت نشد و همین رخداد احتمال بازارسازی را افزایش می دهد. در هفته گذشته بازار فولاد با دو جریان متفاوت روبه رو شد که دقیقا عکس یکدیگر نوسان کردند. در ابتدای هفته و دقیقتر تا اواسط آن قیمتها در مسیر افزایش شدیدی قرار گرفت تا جایی که به نسبت هفته پیش از آن بیش از 100 تومان به قیمت میلگرد افزوده شد یا بهای تیرآهن سایز 18 در بازار تهران تنها در یک روز چهار درصد رشد نرخ پیدا کرد.
    این جهش قیمتی که با بسته شدن کانال فروش برخی تولیدکنندگان و همچنین رشد نرخ برخی دیگر آغاز شد چندان هم با تقویت تقاضا از سوی مصرف کننده  نهایی همراه  نبود؛ یعنی حجم خرید نهایی در بازار تغییر چندانی را نشان نمیداد. همین ویژگی احتمال بازارسازی را تقویت کرد و البته این ترس را نیز در بین فعالان بازار ترویج داد که دورنمای قیمتها چندان هم مثبت نخواهد بود. با فراگیر شدن فاکتور ترس در بازار و عقب نشینی خریداران در کنار افزایش قیمتها و همچنین وجود قیمتهایی پایینتر در بازار تهران یا انبار شهرستانها به نسبت قیمتهای فروش از سوی تولیدکنندگان اصلی، بازار وارد یک فاز کاهشی شد. هرچند که شتاب افت قیمتها کمتر از سرعت افزایش نرخ در روزهای قبل بود ولی به نظر میرسد هنوز هم پتانسیل ادامه کاهش قیمتها در بازار داخلی وجود دارد.
    در نهایت میتوان این گونه استناد کرد که رشد قیمتها آن هم در نزدیکی ما مبارک رمضان از پایه و اساس درستی برخوردار نبود ،
    زیرا از جانب تقاضا حمایت نشد. هرچند تولیدکنندگان و فروشندگان اصلی تمام تالش خود را برای رشد قیمتها به کار بستند ولی بازار هنوز کشش رشد قیمت را نداشته است. به نظر میرسد در روزهای پیش رو این وضعیت باز هم ادامه یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار