مدیران خودروعصر اعتبار

الزام مالکان جهت مناسب سازی ساختمان ها برای معلولان

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای شهر ، گفت: در فرآیند صدور پروانه، می توان مالک را ملزم به مناسب سازی ساختمان‌ برای تردد معلولان کرد.

الزام مالکان جهت مناسب سازی ساختمان ها برای معلولان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران درباره موضوع مناسب‌سازی معابر در شهر تهران اظهارداشت: این موضوع تاکنون مغفول مانده و عرصه‌های عمومی، معابر و میادین محل حضور و تردد شهروندان هستند که تبلور عینی حقوق عمومی شهروندان در این خیابان‌ها تجلی پیدا می‌کند، اما استراتژی مدیریت شهری در سال‌ها و دهه‌های گذشته توجه صرف به حوزه‌های سخت افزاری مثل ایجاد بزرگراه‌ها، پل‌ها، ساخت تونل و تخریب و نوسازی شهر بوده است.

    وی با تأکید بر اینکه در این دوره در کمیسیون معماری و شهرسازی ستاد مربوط به مناسب‌سازی فضای شهری را احیاء کرده‌ایم، اظهار کرد: خوشبختانه موفق شده‌ایم دغدغه عمومی را در مدیران و مسئولان شهری ایجاد کنیم؛ چراکه دغدغه سازی گام اول برای تحقق یک هدف است که در این زمینه گامی رو به جلو برداشته شده است.

    سالاری ادامه داد: این دغدغه توسط رسانه‌ها و مردم نیز ایجاد و پیگیری می‌شود و به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است. با این حال برای مطالبه گری فعالیت رسانه‌ها لازم است.

    رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورا با اشاره به اینکه در متروها، ایستگاه‌های اتوبوس، بوستان‌ها و دیگر معابر این‌چنینی اقدامات مناسب سازی موضعی آغاز شده است، گفت: توسط مدیریت شهری و معاونت فرهنگی و اجتماعی ایجاد شده است، اما برای تحقق این امر نیاز به ایجاد یک جنبش مناسب‌سازی داریم.

    وی با تأکید براینکه در زمینه مناسب سازی معابر به همت و مشارکت شهروندان نیز نیاز است، گفت: مناسب سازی معابر به هزینه کلان و درآمد چندانی نیاز ندارد، مجموعه این خیابان‌ها که به عنوان پیاده راه‌ها شکل گرفته و دچار نابه سامانی است، ماحصل عدم مدیریت صحیح در دوران گذشته است.

    سالاری تصریح کرد: می‌توانیم برای پایان ساخت ساختمان‌ها و در فرآیند صدور پروانه مالک را ملزم به توجه برای مناسب سازی ساختمان‌ها برای معلولان کنیم.

    وی با بیان اینکه مدیریت شهری فعلی  برآن است در این دوره برخی از راسته‌ها و محلات محدود را به عنوان محلات هدف قرار دهد، گفت: درپی آن هستیم مناسب‌سازی را به صورت کامل محقق و الگوسازی کنیم. با رویکرد الگوسازی می‌توانیم به آحاد جامعه این پیام را دهیم که اگر مناسب سازی معابر به صورت کلی در جامعه صورت گیرد، به چه میزان رضایت شهروندان را به دنبال دارد.

    رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورا با بیان اینکه اولویت ما برای مناسب سازی فضا برای معلولان مناطق دارای محلات بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: مطالبه جدی ما از شهردار تهران  نیز این است به صورت متمرکز در حوزه مناسب سازی، ظرفیت شهرداری را افزایش دهد و مدیریت راهبردی و بودجه مربوطه را معطوف به الگوسازی کند تا این امرمحقق شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو