مدیران خودروعصر اعتبار

از این اپلیکیشن ها برای دکوراسیون کمک بگیرید

عصر ساختمان- با پیشرفت تکنولوژی و علاقه‌مند شدن اقشار مختلف جامعه به گوشی‌های هوشمند، طراحی و عرضه اپلیکیشن‌های (نرم‌افزار گوشی) کاربردی در حوزه معماری و دکوراسیون رشد سریعی داشته است.

از این اپلیکیشن ها برای دکوراسیون کمک بگیرید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از برترین ها ، لاله داورپناه، کارشناس معماری و منظر، طراحی دکوراسیون یکی از هنرهایی است که به دلیل ارتباط مستقیم با زندگی روزانه مردم و تاثیرات مستقیم آن بر روحیه آنها، توجه گروه‌های مختلف را به خود جلب کرده است. همه ما خوب می‌دانیم تنها افراد درگیر با این هنر، متخصصان و طراحان داخلی نیستند. با پیشرفت تکنولوژی و علاقه‌مند شدن اقشار مختلف جامعه به گوشی‌های هوشمند، طراحی و عرضه اپلیکیشن‌های (نرم‌افزار گوشی) کاربردی در حوزه معماری و دکوراسیون رشد سریعی داشته است. در اینجا قصد داریم شما را با تعدادی از این نرم‌افزارهای کاربردی آشنا کنیم.

    اپلیکیشن: chidaneh

    قیمت: رایگان

    سیستم عامل: اندروید

    از ترفند‌های ساده و مقرون به صرفه دکوراسیون داخلی است. شما می‌توانید ایده‌های الهام‌بخش طراحی داخلی و معماری ساختمان را  در اپلیکیشن چیدانه پیدا کنید. اپلیکیشن چیدانه تنها اپلیکیشن فارسی زبان است که همه ابزارها و اطلاعاتی را که برای ساخت یک ساختمان، دکوراسیون و تزیینات داخلی آن احتیاج دارید در اختیارتان قرار می‌دهد.

    شما می‌توانید از عکس‌ها و مطالب اپلیکیشن چیدانه ایده بگیرید، تصاویر متنوع از دکوراسیون داخلی و معماری را ببینید و به علاقه‌مندی‌های خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید همه‌چیز را در مورد معماری‌های برجسته ایرانی، روش‌های بازسازی و ایده‌های دکوراسیون داخلی در مطالب اپلیکیشن چیدانه بخوانید.

    از چه کسی کمک بگیریم؟

    هنگامی که ایده‌ها و علاقه‌مندی‌های خود را جمع‌آوری کردید، در قسمت اهالی فن چیدانه، معماران، طراحان داخلی و پیمانکاران خدماتی و تاسیساتی را در محل زندگی خود پیدا کنید. پس در اهالی فن جست‌وجو کنید، پروژه‌های قبلی آنها را ببینید و شرکت یا فردی را که با توجه به نوع کار و بودجه شما مناسب‌تر است، انتخاب کنید.


    اپلیکیشن: ColorSmart by BEHR Mobile

    قیمت: رایگان

    سیستم عامل: iOS و اندروید

    این اپلیکیشن پالتی از میلیون‌ها رنگ در اختیار شما می‌گذارد. درواقع Behr به یاری شما خواهد آمد تا بتوانید در انتخاب رنگ دکوراسیون منزل خود موفق عمل کنید. این نرم‌افزار کاربردی پس از انتخاب رنگ به شما رنگ‌هایی پیشنهاد می‌دهد که ترکیب آنها در کنار رنگ مورد علاقه‌تان می‌تواند فضای داخلی را زیبا کند. سپس از میان فهرست فضای داخلی یکی را انتخاب می‌کنید. از میان تصاویری که به شما ارائه می‌شود، می‌توانید آنها را به رنگی که انتخاب کرده‌اید، تغییر دهید. این روند به شما کمک می‌کند درک درست‌تری از رنگ انتخابی‌تان داشته باشید.

    یکی دیگر از امکانات جذاب Behr این است که اگر شما در گوشی‌تان عکسی از یک گل یا لباس و... که رنگش را دوست دارید، داشته باشید، به شما اجازه می‌دهد آن را وارد نرم‌افزار کرده و از رنگش در روند کار استفاده کنید.


    اپلیکیشن: Houzz Interior Design Ideas

    قیمت: رایگان

    سیستم عامل: iOS، ویندوزفون و اندروید

    اپلیکیشن Houzz با جمع‌آوری آرشیوی شامل بیش از چهار، پنج میلیون تصویر از دکوراسیون و طراحی داخلی فضاهای مختلف، حجم وسیعی از ایده‌های نو را در اختیار شما می‌گذارد. این نرم‌افزار بیشتر شبیه به ژورنالی برای علاقه‌مندان به دکوراسیون است و بهترین وسیله برای همگام شدن با مُد روز به شمار می‌رود. شما می‌توانید با جست‌وجویی سازمان‌یافته در Houzz به نتایج دلخواه خود برسید.

    تصاویر در Houzz، در گروه‌هایی با نام‌های فضاهای داخلی (مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و …)، سبک‌های دکوراسیون داخلی (اروپایی، آسیایی، مینیمال و...)، رنگ غالب، سایز و قیمت وسایل دسته‌بندی شده است؛ بنابراین در پیدا کردن سبک دکوراسیون مورد علاقه خود در این مجله مجازی ابدا مشکلی نخواهید داشت. به غیر از تصاویر، در بخش Find a Pro  شما قادرید طراحان داخلی حرفه‌ای اطراف محل زندگی خود را پیدا کرده و شماره تماس و آدرس وبسایت آنان را هم مشاهده کنید. جالب اینجاست که با وارد کردن نام ایران در قسمت جست‌وجو، فهرست قابل توجهی از طراحان داخلی مجرب برای‌تان به نمایش درمی‌آید.

    ضمنا با مراجعه به بخش Advice، از توصیه‌ها و متدهای روز متخصصان طراحی داخلی بهره‌مند خواهید شد. Houzz؛  اپلیکیشنی که CNN آن را «ویکیپدیای طراحی داخلی و خارجی» نامیده به صورت رایگان برای iOS، ویندوزفون و اندروید در دسترس است.


    اپلیکیشن: Homestyler Interior Design

    قیمت: رایگان

    سیستم عامل: iOS و اندروید

    ساخته‌های شرکت Autodesk، یکی از پرکاربردترین ابزارهای طراحی برای مهندسان و معماران است.   Homestyler Interior Design  محصول این شرکت خوشنام، بهشت علاقه‌مندان به دکوراسیون و طراحی داخلی محسوب می شود. درواقع با داشتن آن روی تلفن همراه‌تان دیگر نیازی به کاغذ، اتود و خط‌کش برای طراحی و پیش‌بینی چیدمان منزل نخواهید داشت؛ بلکه کافی است ایده‌های دکوراسیونی خود را بدون اتلاف وقت و تنها با چند کلیک در محیط اپلیکیشن پیاده‌سازی کنید.

    خوشبختانه کار با HID به دلیل داشتن رابط کاربری دلنشین و آسان، تنها مختص به طراحان حرفه‌ای نیست و افراد عادی هم می‌توانند به‌راحتی از آن بهره ببرند. در بخش Create New Design شما می‌توانید از اتاق نشیمن منزل یا دفتر کار خود عکس بگیرید و وارد اپلیکیشن کنید. حالا با ورود به قسمت کاتالوگ می‌توانید انواع کاناپه، میز، صندلی، لوستر و … را بنابر سلیقه خود جایگزین وسایل فعلی محیط کرده و پیش‌بینی کاملی از دکوراسیونی جدیدتان داشته باشید.

    با این نرم‌افزار کاربردی می‌توانید حتی رنگ کف و دیوار محیط را بنابر سلیقه خود تغییر دهید. در ضمن با ساختن حساب کاربری در اپلیکیشن، قادرید طرح دکوراسیون خود را با دیگر کاربران HID به اشتراک بگذارید و به تبادل نظر و ایده بپردازید. بخش Professional Index هم برای نمایش آثار طراحان بزرگ در نظر گرفته شده که با مراجعه به آن، ایده‌هایی عالی برای دکوراسیون کسب خواهید کرد.


    اپلیکیشن: Interior Design for iPad

    قیمت: 99.9دلار

    سیستم عامل: iOS

    برای کار با Interior Design for iPad باید تا حدودی با اصول معماری و نقشه‌کشی آشنا باشید. شاید بتوان گفت این اپلیکیشن مناسب حرفه‌ای‌هاست. در این نرم‌افزار کاربردی، شما می‌توانید همه‌چیز را از صفر طراحی کنید؛ از رسم نقشه داخل ساختمان گرفته تا چینش و جاگذاری وسایل. فرض کنید شما قصد دارید برای ماه آینده در محیط منزل‌تان تغییرات بنیادینی ایجاد کنید؛ مثلا دیواری را‌ بردارید یا اتاقی به اتاق‌های خانه‌تان اضافه کنید. با کمک این اپلیکیشن، می‌توانید نقشه‌ای دوبعدی با اندازه‌های دقیق از خانه خود رسم کرده و حالا مدل سه‌بعدی آن را تحویل بگیرید. سپس در محیط سه‌بعدی می‌توانید تغییرات مورد نظرتان، از تغییر دیوارها تا تعویض کفپوش و اضافه کردن مبلمان جدید را به صورت مجازی اعمال کرده و پیش‌بینی دقیقی از تغییرات آینده منزل یا محیط کار خود داشته باشید.

    بیش از سه هزار و500 مدل سه‌بعدی از لوازم مختلف در اپلیکیشن گنجانده شده تا بتوانید تصویر دقیق‌تری از محیط مورد نظر خود را در آن بسازید. جالب اینجاست که برای واقعی‌تر شدن مدل، امکان تنظیم زاویه تابش خورشید هم در اپلیکیشن فراهم شده است.


    اپلیکیشن: AutoCAD 360

    قیمت: رایگان

    سیستم عامل: iOS و اندروید

    نرم‌افزار معروف و نام‌آشنای اتوکد (AutoCAD ) از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های طراحی مدل‌های دو و سه‌بعدی و رسم‌های فنی است. این نرم‌افزار به کاربران امکان می‌دهد به‌راحتی بتوانند شیء‌های دو و سه‌بعدی ر ا خلق کرده یا به ترسیم نقشه‌های مورد نیاز خود بپردازند. نرم‌افزار AutoCAD از جمله نرم‌افزارهایی است که بیشتر توسط حرفه‌ای‌ها و مهندسان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    کمپانی Autodesk تولید‌کننده این نرم‌افزار، اپلیکیشن رسمی خود را نیز با نام AutoCAD 360 برای اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های هوشمند طراحی کرده است تا کاربران گوشی‌های هوشمند هم بتوانند از تمامی امکانات اتوکد در موبایل خود استفاده کنند و نقشه‌ها و ایده‌های‌شان را به‌راحتی هرچه تمام‌تر روی این برنامه پیاده کنند! این نرم‌افزار این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که یک پرونده جدید برای طراحی ایجاد کنید یا فایل‌های طراحی شده به وسیله کامپیوتر را به‌راحتی در این برنامه اجرا و ویرایش کنید و در صورت تمایل آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید!

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو