مدیران خودروعصر اعتبار

سه ایستگاه مترو تهران به پله برقی مجهز شد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد:‌ ایستگاه‌های مترو شادمان، محمدیه و بسیج به پله برقی مجهز شدند.

سه ایستگاه مترو تهران به پله برقی مجهز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عصر چهارشنبه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، علی امام در این باره گفت: ایستگاه شادمان یکی از قدیمی ترین ایستگاه خطوط تقاطعی 2 و 4 است که روزانه حجم زیادی مسافران ناوگان مترو از طریق این ایستگاه جابجا می شود.

    وی ادامه داد: با نصب این پله‌برقی شهروندان می‌توانند با سهولت بیشتری در ورودی جنوبی این ایستگاه تردد کنند.

    امام در ادامه  از بهره برداری آسانسور در ایستگاه های بسیج و محمدیه خبر داد و گفت: برای نصب 196 دستگاه آسانسور در خطوط قدیمی ناوگان مترو پایتخت برگزاری مناقصه در دستور کار قرار گرفت.

    وی تاکید کرد: در راستای مناسب سازی ایستگاه‌های مترو در پایتخت برای تردد معلولان و افراد کم‌توان آسانسور 3 ایستگاه بسیج، محمدیه و شادمان به بهره‌برداری رسید.

    امام خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ایستگاه‌های مترو جدید پایتخت هنگام بهره برداری به منظور رعایت حال معلولان و افراد کم توان باید مجهز به پله برقی و آسانسور باشند و از همین رو تمامی ایستگاه های جدید با پله برقی و آسانسور به بهره برداری می رسند و در صورت عدم تکمیل آسانسور، شرکت مترو متعهد شده است که ظرف مدت 3 ماه پس از بهره برداری نسبت به راه اندازی آسانسور در این ایستگاه ها اقدام کند.

    به گفته وی، شرکت مترو در راستای تعهد خود در این خصوص در صدد است عملیات تجهیز و بهره برداری از آسانسور را در ایستگاه های قدیمی و بهره برداری شده که فاقد آسانسور هستند نیز اجرایی کند که بدین منظور مناقصه تهیه 196 آسانسور برای خطوط قدیمی به ویژه خطوط 3 و 4 در دستور کار قرار دارد تا پس از مشخص شدن پیمانکار و تهیه آسانسور برای ایستگاه‌هایی که قابلیت نصب آسانسور دارند اقدام لازم صورت پذیرد.

    مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه یادآور شد: به زودی با ورود 48 دستگاه آسانسور به شبکه مترو تهران، 2 ایستگاه از خط یک، 8 ایستگاه از خط 3 و 5 ایستگاه از خط 4 جهت استفاده بهتر افراد کم توان مناسب سازی خواهد شد.

    هم اکنون ناوگان مترو تهران و حومه با 122 ایستگاه در 7 خط فعال است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو