مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه‌وشهرسازی :

۹ هزار واحد مسکونی در همدان ساخته می‌شود

عصر ساختمان- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه‌وشهرسازی گفت: ثبت‌نام از داوطلبان طرح اقدام ملی و تولید مسکن از امروز در همدان و چند استان دیگر آغاز شده است که بر اساس آن در مجموع حدود ۹ هزار واحد مسکونی تنها در استان همدان ساخته می‌شود.

۹ هزار واحد مسکونی در همدان ساخته می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مهدی عبوری روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه‌وشهرسازی همدان با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن باید مشارکت کنند، اظهار داشت: اتمام طرح‌های ناتمام مسکن مهر در دستور کار راه‌وشهرسازی قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه در شهر همدان به دلیل داشتن بافت تاریخی و قدیمی مسوولان در ساخت طرح ها مسکن برنامه‌ریزی کنند افزود: همدان با پیشینه‌ای عالی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدین ایران نام برده می شو.

    عبوری ادامه داد: قطب گردشگری شدن فقط با گفتن یک تیتر و عنوان اتفاق نمی‌افتد و این نامگذاری مهم نشان از این دارد که این استان از ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است.

    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه‌وشهرسازی گفت: اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه است که با توسعه حوزه گردشگری کمی از این دغدغه کاسته می‌شود.

    عبوری افزود: توسعه راه‌ها و زیرساخت های حمل و نقل زمینه‌های توسعه گردشگری را فراهم می‌کند.

    وی گفت: امروز فرودگاه همدان فرودگاه مهمی در غرب کشور به حساب می‌آید اما پروازهای مناسبی ندارد و حالا که ریل از دو مسیر وارد همدان شده است چقدر از ظرفیت آن استفاده می‌شود؟

    عبوری با بیان اینکه آزادراه پایتخت تاریخ و تمدن اتفاق بزرگی است ادامه داد: در طرح ابرار پنج هزار کیلومتر از راه های کشور در اقدامی جهادی توسعه می‌یابد.

    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه‌وشهرسازی با بیان این سوال که «مدیران همدان چقدر می‌خواهند از این ظرفیت‌های زیرساختی استفاده کنند؟» افزود: این برنامه‌ریزی به عهده مدیران استانی است تا با توسعه گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغال، آورده خوبی برای استان داشته باشند.

    وی اضافه کرد: ایستگاه کنونی راه‌آهن همدان با هدف اتصال راه آهن همدان به ملایر - سنندج و کرمانشاه ساخته شده است و ایستگاه جدید در طرحی به طول 12 کیلومتر به داخل شهر همدان انتقال می‌یابد.

    عبوری با تاکید براینکه راه‌آهن غرب کشور نقش بسزایی در انتقال راحت زائران اربعین دارد، اظهار داشت: در حوزه شهرسازی باید توجه ویژه به طرح‌های ناحیه‌ای، منطقه‌ای و شهری شود.

    وی ادادمه داد: طرح جامع شهری همدان مربوط به سه دهه قبل است و نیازهای امروز جامعه در شهر همدان متفاوت شده و باید در کمیسیون ماده پنج به آن رسیدگی شود.

    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه‌وشهرسازی با اشاره به اینکه طرح جامع شهری همدان با اولویت در وزارت راه‌وشهرسازی بررسی می‌شود، گفت: هدف ما این است تا با اجرای این طرح نیازهای شهروندان همدان برطرف شود.

    وی عنوان کرد: باید به صورت قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد شود و توجه به رعایت حقوق عامه مردم، بهره‌گیری از ظرفیت سازمان نظام مهندسی استان به عنوان بازوی توانمند راه‌و شهرسازی و ایجاد فضای تعامل با سازندگان استان از وظایف مدیرکل جدید راه‌وشهرسازی استان است.

    عبوری خطاب به مدیرکل جدید راه‌وشهرسازی همدان گفت: شما موظف و موکلف به برگزاری جلسات ماهانه و پیگیر اجرای طرح‌های عمرانی به جهت رشد و توسعه این استان هستید.

    در این آیین داریوش حسینی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی همدان معرفی و از زحمات حسن ربانی‌ارشد قدردانی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار