مدیران خودروعصر اعتبار

قرارگاه خاتم پارسال ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات داد;

اختصاص ۳۰۰ میلیون یورو به خط آهن چابهار

عصر ساختمان-فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: در طراحی، ساخت و احرا و تامین قطعات و تجهیزاتی نظیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا ۷۰ درصد تامین داخل رسیده بودیم، اما امروز امکان ۱۰۰ درصد طراحی، اجرا و تامین قطعات در داخل وجود دارد.

اختصاص ۳۰۰ میلیون یورو به خط آهن چابهار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، سعید محمد امروز به مناسبت سالروز تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در نشست خبری اظهار داشت: پیش از این در طراحی، ساخت و احرا و تامین قطعات و تجهیزات در جایی نظیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا 70 درصد تامین داخل رسیده بودیم، اما امروز اگر بخواهیم پالایشگاهی دیگر نظیر ستاره خلیج فارس را بسازیم تا 100 درصد طراحی، اجرا و تامین قطعات و تجهیزات در داخل خواهد بود.

    وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها بر توقف خام فروشی تاکید دارند در همین موضوع نفت اگر فرآورده سازی را در دستور کار قرار داداه بودیم امروز مشکل تحریم نداشتیم.

    فرمانده قرارگاه خاتم افزود: امروز بنزین و گازوئیل ما به راحتی صادر می‌شود و پول ان را هم می‌گیریم، اما در صادرات نفت مشکلاتی وجود دارد.

    محمد از تکمیل بخشی از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا پایان سال و افتتاح نهایی آن در سال آینده خبر داد.

    * تکمیل خط آهن چابهار زاهدان تا سال 1400

    محمد ادامه داد: خط اهن چابهار-زاهدان جزو کریدور شمال جنوب شرق و جزئی از طرح یک کمربند یک جاده کشور چین است.

    وی افزود: خط آهن چابهار جزئی از طرح یک کمربند یک جاده کشور چین بود، اما متاسفانه به تازگی خطی از بندر گوادر پاکستان تا شمال شرق پاکستان طراحی شده‌ است و برخی از کشورها در آن سرمایه‌گذاری کردند، بنابراین ما باید هرچه زودتر خط آهن چابهار-زاهدان-یونسی را اجرا کنیم.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: به دلیل اهمیت این موضوع گزارشی به مقام معظم رهبری ارائه شد و ایشان با اختصاص 300 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به خط آهن چابهار موافقت کردند که در حال طی موارد بوروکراسی است تا اختصاص یابد.

    وی ادامه داد: این خط‌آهن 720 کیلومتر طول دارد و ایستگاه ها فعال است تاکنون 50 درصد رشد فیزیکی دارد؛ زیرسازی خط تکمیل شد و روسازی در حال اجراست.

    وی افزود: در صورت تامین نالی این خط در ابتدای سال 1400 تکمیل می شود.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: زاهدان به خط سراسری ریلی متصل است اما باید چابهار را به ایستگاه یونسی و سرخس برسانیم و وارد مدار یک کمربند یک جاده شویم.

    وی اظهار داشت: بندر شهید بهشتی چابهار ظرفیت مناسبی برای باراندازی و بارگیری دارد و جاده مناسب ندارد و باید این خط آهن زودتر تکمیل شود.

    * جزئیات تکمیل آزادراه حرم تا حرم

    وی بیان کرد: آزادراه حرم تا حرم از حرم حضرت معصومه (س ) تا حرم امام رضا علیه السلام فعال است؛  بخش از حرم حضرت معصومه تا گرمسار افتتاح شده است و در مسیر گرمسار تا مشهد هم بخش‌هایی فعال است.

    وی بیان کرد: مقرر بود بخشی از منابع مالی این پروژه از محل مطالبات تأمین شود که عقب افتاد، اما از محل فروش اوراق تامین مالی داریم، همچنین بخش تربت تا مشهد به تازگی شروع شده است.

    *احتمال ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به پروژه‌های مسکن ملی

    وی بیان کرد: به تازگی وزیر راه و شهرسازی جلسه ای با ما داشته است، همچنین به زودی جلسه با معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌کنیم و امیدواریم اگر بتوانیم در حوزه مسکن ملی کمکی به مردم داشته باشیم.

    *قرارگاه خاتم سال گذشته 400 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرد

    وی درباره پرداخت مالیات توسط قرارگاه خاتم و شرکت‌های قرارگاه گفت: ما دو دسته مجموعه داریم یکی شرکت‌های زیرمجموعه قرارگاه که از بود تاسیس مالیات پرداخت می‌کنند و همچنین موسسات قرارگاه تا سال 91 معاف از مالیات بودند، اما از سال 91 در حال پرداخت مالیات هستند.

    وی اضافه کرد: مالیات تکلیفی از ابتدای قرارگاه پرداخت شده است، همچنین مالیات بر ارزش افزوده را از ابتدای این قانون پرداخته‌ایم.

    وی تاکید کرد: در سال گذشته به عنوان نمونه 400 میلیارد تومان مالیات توسط مجموعه قرارگاه در سال گذشته پرداخت کرد.

    * آغاز کلنگ‌زنی پتروپالایشگاه آناهیتا در آینده نزدیک

    محمد با اشاره به اجرای فاز 4 ستاره خلیج فارس به صورت پتروپالایشگاه، گفت: همچنین آناهیتا در کرمانشاه نیز به این صورت اجرا می‌شود.

    وی ادامه داد: قرارگاه به صورت پیمانکاری epc در پروژه آناهیتا ورود می‌کند و سرمایه‌گذاران خصوصی هستند و پیشنهاد داده‌ایم، به صورت تمام ایرانی اجرا شود.

    وی یادآور شد: به زودی این پروژه به صورت پتروپالایشگاه گلنگ می‌خورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار