مدیران خودروعصر اعتبار

آمار جدید از میزان پیشرفت طرح ملی مسکن

عصر ساختمان- محمودزاده گفت: سهم استان تهران از طرح اقدام ملی مسکن حدود ۷۰ هزار واحد است که از این رقم ۵۰ هزار واحد مربوط به شهر تهران و ۲۰ هزار واحد مربوط به سایر شهر‌هاست.

آمار جدید از میزان پیشرفت طرح ملی مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از میزان، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره میزان ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در کل کشور گفت: در کل کشور برای 260 هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام صورت گرفته است که از این تعداد حدود 20 هزار واحد در بافت‌های فرسوده احداث خواهد شد.

    وی افزود: در استان تهران برای حدود 70 هزار واحد ثبت نام شد که از این رقم 50 هزار واحد مربوط به شهر تهران و 20 هزار واحد مربوط به سایر شهر‌هاست.

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: برای فراهم کردن سری جدید ثبت نام برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در تلاش برای تامین زمین در شهر‌های مختلف هستیم و امیدواریم تا پایان سال علاوه بر افزوده شدن زمین، پالایش فرم‌های متقاضیان به اتمام برسد تا برای ظرفیت‌های باقی مانده امکان ثبت نام فراهم شود.

    محمود زاده در خصوص اینکه چه تعداد واحد در شهر پردیس ثبت نام شده است، اظهار کرد: در ثبت نام شهر پردیس 3 هزار واحد در حدود 25 دقیقه پر شد، ظرفیت اولیه در نظر گرفته شده برای تهران 17 هزار واحد بود که با تلاش ویژه این واحد‌ها به 70 هزار واحد افزایش یافت، ظرفیت استان تهران نسبت به سایر مراکز استان‌ها سریع‌تر تکمیل شد.

    وی اظهار کرد: قیمت هر متر مربع واحد‌ مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن بین 2 تا 2.5 میلیون تومان به صورت متوسط در نظر گرفته شده و متراژ این واحد‌ها میانگین 75 متر خواهد بود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص شرایط ثبت نام در تهرانسر گفت: تهرانسر یک پروژه مشارکتی است و در این مرحله ثبت نامی برای این منطقه انجام نخواهد شد چرا که باید از شروع آن مدتی بگذرد و سپس تعیین سهم صورت گیرد تا سهم بین دولت و سازنده مشخص شود که فعلا به این مرحله نرسیده است.

    محمودزاده با بیان اینکه کلنگ زنی پروژه طرح ملی مسکن در برخی از شهر‌ها آغاز شده است، تصریح کرد: برخی از پروژه‌ها در حال حاضر پیشرفت 40 تا 50 درصدی داشته اند و بسیاری از این واحد‌ها در فنداسیون و اسکلت هستند یا در آینده نزدیک کلنگ زنی خواهند شد.

    وی ادامه داد: مکانیزم مدیریت اجرایی این پروژه در سیستم وزارت راه وجود دارد و مهم‌ترین موضوع در پیشبرد این طرح آورده به موقع متقاضیان انتخاب شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: آورده ابتدایی با مبلغ 30 میلیون تومان پس از پالایش و دریافت فرم ج سبز از سوی متقاضیان و معرفی آن‌ها به بانک و افتتاح حساب دریافت می‌شود و مراحل بعدی ثبت نام را انجام می‌دهند.

    محمودزاده در خصوص متقاضیان بافت‌های فرسوده در طرح ملی مسکن بیان کرد: هر کسی در بافت‌های فرسوده زمین داشته باشد، دولت به این افراد تسهیلات پرداخت می‌کند و بسته‌های حمایت از جمله تخفیف عوارض که شهرداری‌ها می‌دهند در حساب دولت به عنوان بدهی به شهرداری تهاتر و پرداخت خواهد شد و پس از ساخت این واحد‌ها به متقاضیان عرضه خواهد شد.

    وی در پایان گفت: تا کنون ثبت نام 20 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده در طرح اقدام ملی مسکن انجام شده و تمامی سازندگان این پروژه زمین دار هستند و به بانک معرفی و قرار داد می‌بندند و پس از دریافت تسهیلات اقدام به شروع ساخت وساز می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار