مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز ساخت مسکن ملی در همدان

عصر ساختمان-مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: عملیات ساخت‌ و ساز واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی و تولید مسکن با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان در همدان آغاز شد.

آغاز ساخت مسکن ملی در همدان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، داریوش حسینی افزود: در مرحله نخست طرح اقدام ملی و تولید مسکن نزدیک به 2 هزار و 860 متقاضی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که پس از پالایش در وزارتخانه، افرادی که شرایط را ندارند حذف می‌شوند.

    وی با اشاره به این‌که به پذیرفته‌شدگان از طریق پیامک اطلاع داده می‌شود، اظهار کرد: پالایش ثبت‌نام کنندگان مرحله نخست این طرح تا پایان سال تمام و پس از حذف آن‌هایی که شرایط ندارند و در مرحله دوم ثبت‌نام از واجدان شرایط آغاز می‌شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی همدان عنوان کرد: زمین‌های این طرح برای ساخت واحدهای مسکونی، توسط راه‌ و شهرسازی آماده و تحویل پیمانکاران شده است.

    حسینی ادامه داد: برخی از پیمانکاران پروانه ساخت را گرفته‌اند و برخی دیگر نیز به دنبال گرفتن پروانه ساخت هستند.

    وی گفت: در کل برنامه ما برای ثبت‌نام 3هزار و 536 نفر است و تا جایی که مردم نیاز داشته باشند و بتوانیم زمین آن را تأمین کنیم،  تعداد مسکن ملی را افزایش می‌دهیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی همدان ادامه داد: در این طرح دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر هم به‌عنوان کارگزار ساخت تفاهم‌نامه دارند، ساخت‌وساز نزدیک به 700 واحد به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) واگذارشده است، اما باید تعداد آن را تا 900 واحد افزایش دهیم.

    حسینی با اشاره به این‌که نزدیک به یک هزار و 400 واحد نیز توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود، اضافه کرد: برای اجرای این طرح ملی در همدان، 700 واحد نیز نیروهای مسلح در قالب تفاهم‌نامه وزارت دفاع با راه‌ و شهرسازی می‌سازد.

    ساخت یک هزار و 260 واحد مسکن ملی در شهر همدان

    مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: از مجموع 3 هزار و 536 واحد مسکن ملی نزدیک به یک هزار و 260 واحد در شهر همدان و بقیه در سایر شهرهای استان ساخته می‌شود.

    وی گفت: در صورت تأمین زمین، در مرحله دوم این طرح تعداد واحدها افزایش می‌یابد، در طرح اقدام ملی و تولید مسکن شهر همدان، خانه‌های مسکونی در کوی شهید مدنی و کوی شهید بهشتی ساخته می‌شود.

    حسینی بیان کرد: متأهل بودن، نداشتن خانه توسط خود و همسر، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر موردنظر و سبز بودن فرم «ج» آنها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح بود.

    مدیرکل راه و شهرسازی همدان تأکید کرد: تا پایان اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن، بیش از 9 هزار واحد مسکونی در همدان ساخته می‌شود و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی همدان اظهار کرد: متقاضیان باید نزدیک به 100 میلیون تومان آورده داشته باشند و هر یک از واحدهای مسکونی این طرح بین 75 تا 100 میلیون تومان تسهیلات 12 ساله با سود 18 درصد واگذار می‌شود.

    در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است 400 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و 100 هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

    متأهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر موردتقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تأمین هزینه ساخت و نیز بدون مالکیت مسکونی از سال 1384 به بعد ازجمله شرایط موردنیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو