مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خبر داد:

۳۷۰۰ میلیارد برای اتصال هند به فنلاند!

عصر ساختمان- قطعه پایانی کریدور شمال- جنوب که در صورت تکمیل می‌تواند راه ترانزیت را از بندر دهلی در هندوستان تا بندر هلسینکی در فنلاند باز کند حلقه مفقوده‌ای است که به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور آغاز شده و در حال مذاکره و حل مشکلات برای احداث و راه‌اندازی است.

۳۷۰۰ میلیارد برای اتصال هند به فنلاند!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، خط ریلی رشت- انزلی- آستارا همواره از سوی مسوولان مختلف به عنوان حلقه مفقوده مطرح می‌شود که در صورت تکمیل می‌تواند میزان ترانزیت کشور را تا 5 برابر یعنی 50 میلیون تن افزایش دهد که البته  شاید به گفته شهرام آدم نژاد -معاون حمل و نقل  وزیر راه و شهرسازی- آن طور که باید به آن توجه نشده است و اگر توجهی به این پروژه ملی صورت می‌گرفت تا کنون باید به اتمام رسیده بود.

    البته محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- نیز با حضور در این پروژه و اعلام اینکه خط ریلی رشت-بندر کاسپین به طول 25 کیلومتر تا پایان سال آینده افتتاح خواهد شد اما حرفی از رشت-انزلی و رشت-آستارا به میان نیاورد چرا به نظر می‌رسد، این پروژه‌ها به عمر دولت دوازدهم قد نمی‌دهد و به زمان بیشتری نیاز دارد.

    عباس خطیبی -معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- در این باره به ایسنا گفت: سال ها بود که خط ریلی قزوین- رشت- آستارا به عنوان حلقه مفقوده کریدور شمال- جنوب مطرح می‌شد که کار پر هزینه و زمانبری است اما با تلاش‌هایی که صورت گرفت اسفند ماه سال گذشته توانستیم راه آهن قزوین- رشت را با اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان (به قیمت  روز) به انجام برسانیم و هم اکنون تردد در این خط ریلی به صورت مستمر انجام می‌شود.

    وی درباره خط ریلی رشت- انزلی- آستارا نیز افزود: راه آهن رشت- انزلی- آستارا به صورت دو شاخه است یعنی از رشت تا حدود 10 کیلومتر مسیر مشترک وجود دارد. سپس یک شاخه از خط ریلی به سمت بندر کاسپین و پس از آن انزلی می‌رود و شاخه دیگر آن که به طول 160 کیلومتر بوده راه آهن رشت – آستارا را شامل می‌شود.

    معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تصریح کرد: پروژه ریلی رشت- آستارا با قیمت‌های کنونی، بدون در نظر گرفتن دیرکرد در تکمیل پروژه و نوسانات در بازار، حدود 3700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در این زمینه  مذاکراتی برای استفاده از منابع خارجی  در حال انجام است اما در حال حاضر نمی‌توان میزان اعتبار دقیق مورد نیاز آن را محاسبه  و اعلام کرد.

    خطیبی همچنین گفت: پروژه ریلی رشت- آستارا براساس تفاهمنامه‌ای که با قرارگاه خاتم الانبیا امضا کردیم آغاز شده و بخشی از کار اجرایی آن را از آستارا شروع کردیم. همچنین در منطقه صومعه سرا در حال مذاکره برای تملک اراضی آن منطقه هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار