مدیران خودروعصر اعتبار

شهرداری باید درصدد توسعه اقتصاد هوشمند شهری باشد

عصر ساختمان- استاد دانشگاه گفت: شهرداری باید درصدد توسعه اقتصاد هوشمند شهری باشد و ملاک توانمندی مدیران شهری در توسعه اقتصاد شهر و کارآفرینی شهری اندازه گیری می‌شود.

شهرداری باید درصدد توسعه اقتصاد هوشمند شهری باشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، محمد صابری، استاد دانشگاه اصفهان درباره مدیریت شهری و ضرورت توجه به تهران به عنوان شهری هوشمند اظهارداشت: در دنیای امروز مدیریت شهری دیگر به ارائه خدماتی نظیر توسعه فضای سبز، جمع آوری زباله، حمل و نقل عمومی و ساخت پل و خیابان خلاصه نمی‌شود بلکه ملاک توانمندی مدیران شهری در توسعه اقتصاد شهر و کارآفرینی شهری اندازه گیری می‌شود، برهمین اساس شهرداری تهران باید همواره تلاش کند تا از هر فرصتی برای بالابردن ظرفیت های اقتصادی پایتخت بهره ببرد.

    وی تصریح کرد: درحال حاضر بسیاری از شهرها در شرق آسیا نظیر هنگ کنگ، پکن و توکیو تلاش می‌کنند از امنیت به عنوان ابزاری برای جذب سرمایه های خارجی بهره ببرند ضمن اینکه شرکت‌های بزرگ و چند ملیتی نیز برای نفوذ منطقه می‌کوشند دفاتر و مقر اصلی خود را در شهرهای اقتصادی امن قرار دهند، جمعیت 12 میلیونی تهران، وسعت پایتخت، تمرکز دستگاه های دولتی، حضور بنگاه های اقتصادی مطرح و حالا امنیت بالای آن در مقایسه با کشورهای همسایه فرصت مغتنمی است تا با ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران خارجی، اقدامی اثر بخش در جهت فرصت‌های جدید شغلی و توسعه کارآفرینی شهری صورت پذیرد.

    صابری اضافه کرد: شهرداری باید درصدد توسعه اقتصاد هوشمند شهری باشد، بدین ترتیب که اقتصاد شهری و سرمایه‌های خرد و کلان را به شکل هدفمند به سوی مناطق و پروژه های شهری هدایت کند به نحوی که در نهایت بخش‌های خلاق و نوآور مورد حمایت قرار گیرند، بی تردید امنیت، آن هم در منطقه غرب آسیا، مولفه و عنصر تاثیرگذاری برای ترغیب و تشویق سرمایه گذاران و هدایت آنها به تهران است که نباید از این ظرفیت به سادگی گذشت.

    این استاد دانشگاه تاکید کرد:کارآفرینی مفهومی عینی و عملی‌ است که با پیاده ‌سازی فنون و اصول مدیریت استراتژیک اقتصاد شهری مبتنی بر کارآفرینی در کالبد و اجتماع شهر میسر می‌شود. ظرفیت‌های مدیریت شهری در فراهم کردن منابع، ایجاد انگیزه در شهروندان و بسترسازی برای کارآفرینی، توسعه و حمایت از مشاغل درون ‌شهری و خدمات نوین در توسعه و حمایت کارآفرینی شهری کمک کننده خواهد بود.

    صابری خاطر نشان کرد: کلان شهرهای آسیایی و اروپایی به تناسب قدرت چانه زنی خود توانسته‌اند در حوزه کارآفرینی و ایفای نقش در اقتصاد شهرهای تحت مدیریت خود در این حوزه ورود پیدا کنند، البته اکنون بیماری دولت زدگی مشکل اقتصاد ایران است و نباید در شهرها نیز رسوخ پیدا کند با این وجود هنوز کارآفرینی شهری به شکل سازمان یافته ای که تحت مدیریت یکپاچه شهری باشد تعریف نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار