مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ۱۹ درصدی قیمت خانه در اروپا

عصر ساختمان-داده های منتشر شده توسط مرکز آمار اتحادیه اروپا نشان می دهد متوسط قیمت مسکن در سطح اتحادیه اروپا تنها ۱۹ درصد در مقایسه با سال ۲۰۰۷ افزایش داشته است.

افزایش ۱۹ درصدی قیمت خانه در اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، بررسی وضعیت مسکن کشورهای اروپایی نشان می دهد که کشورهای اروپای مرکزی در میان مدت شاهد بیشترین افزایش قیمت و کشورهای جنوبی اروپا شاهد بیشترین کاهش در قیمت مسکن بوده اند. اگر چه شیب افزایش قیمت مسکن در کشورهای اروپایی از سال 2014 تشدید شده است اما بررسی‌ها نشان می دهد که به صورت کلی، بازار مسکن در اروپا با ثبات نسبی مواجه بوده به گونه ای که از سال 2007 تاکنون نرخ اجاره در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور متوسط تنها 21 درصد و نرخ فروش مسکن تنها 19 درصد افزایش داشته است.

    در بازه زمانی 2007 تا 2019، بیشترین افزایش قیمت مسکن در سطح اتحادیه اروپا مربوط به اتریش بوده است که در آن، قیمت فروش مسکن در سال 2019 نسبت به سال 2007 به میزان 85.5 درصد افزایش داشته است. لوکزامبورگ با افزایش 80.6 درصدی و سوئد با افزایش 80.3 درصدی نیز دیگر کشورهایی بوده اند که بیشترین افزایش قیمت مسکن در 14 سال اخیر را تجربه کرده اند.

    از سوی دیگر قیمت خانه در طول 14 سال اخیر در یونان 40 درصد سقوط کرده است. قیمت مسکن طی این بازه زمانی در رومانی 27.2 درصد و در ایرلند 16.7 درصد کاهش داشته است. در بین دیگر کشورهای عضو، قیمت مسکن طی این مدت در  آلمان 58 درصد افزایش، انگلیس 26 درصد افزایش، فرانسه 14 درصد افزایش و قبرس 15 درصد کاهش داشته است.

    هم چنین در بازار اجاره بها، به جز یونان و قبرس که قیمت‌ها به ترتیب 17.5 درصد و 0.3 درصد کاهش داشته است، در 26 کشور دیگر قیمت ها صعودی بوده است که در این میان، لیتوانی با افزایش 101.1 درصدی در رده نخست قرار دارد و جمهوری چک با 78.6 درصد و مجارستان با 67.8 درصد در رده های بعدی قرار دارند. در بین دیگر کشورها، اجاره ها طی این 14 سال در آلمان 18 درصد افزایش، انگلیس 24 درصد افزایش و فرانسه 17 درصد افزایش داشته است.

    اتحادیه  اروپا شامل 28 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار