مدیران خودروعصر اعتبار

زهرا نژاد بهرام مطرح کرد:

از تصرف غیرقانونی تنها فضای سبز دولاب تافرسودگی۲۵۷هکتار منطقه ۱۴

عصر ساختمان- یک عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از تصرف غیرقانونی تنها فضای سبز محله دولاب تا فرسودگی ۲۵۷ هکتار منطقه ۱۴ انتقاد کرد.

از تصرف غیرقانونی تنها فضای سبز دولاب تافرسودگی۲۵۷هکتار منطقه ۱۴
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در صد و نود و چهارمین جلسه شورا، به ایراد تذکرهایی در خصوص منطقه 14 پرداخت.

    در این جلسه که دبیر شورایاری منطقه هم گزارشی از منطقه بیان کرد، زهرا نژاد بهرام، منطقه 14 را از مناطق مهم و ارزشمند تهران برشمرد اما در حوزه خدمات عمومی دچار فقر شدید درمانی، ورزشی و سبز دانست.

    به گفته وی، عرشه امیرکبیر از ظرفیت‌های بالقوه باز و گسترده منطقه 14 است که با تلاش‌های مدیریت شهری توانست از قالب پاساژ سازی به حوزه پلازاهای عمومی بدل شود، یک اتفاق مبارک در شهر است. لذا ضمن تقدیر از مدیریت شهری، همراهی با متولیان بافت فرسوده، به عنوان نقطه عطفی در شورای پنجم ضروری ست.

    عضو هیئت رئیسه شورا مطرح کرد: موضوع ریزدانگی بافت فرسوده بود که حدود 257 هکتار در منطقه 14 را به خود اختصاص داده و محله دولاب به عنوان محله هدف مصوبه ستاد بازآفرینی بر روند ارائه تسهیلات تشویقی اختصاصی و تعریف پروژه‌های بهسازی محیطی تاکید می‌کند.

    نژاد بهرام از سوی دیگر با تاکید بر جلسات کمیته زیرساخت زیرمجموعه ستاد بازآفرینی شهر تهران و تحقق تعامل موثر میان دولت و شهرداری، برگزاری این جلسات را فرصتی مناسب برای رفع موانع و گشایش معابر دانست که در این خصوص، اقدامات موثری میان اداره برق، آب و فاضلاب و… صورت گرفته است.

    نکته مهم دیگر مورد اشاره نژاد بهرام، جایگاه باغات بزرگ مقیاس حاشیه منطقه 14 بود که بایستی به عنوان یک ظرفیت شهری فارغ از محلات به آن توجه شود.

    به گفته رئیس کمیته شهرسازی شورا، متاسفانه در گذشته توافقاتی در این خصوص صورت گرفته که منجر به کاهش ظرفیت این نوع باغات بزرگ مقیاس در منطقه شده است که «ضروری است، مدیریت شهری با اتکا به توان بالقوه منطقه 14، توافقات پیشین را مورد بازبینی قرار دهد تا امکان حفاظت از این ظرفیت‌ها بیشتر شود».

    نژاد بهرام در ادامه بررسی مشکلات منطقه 14، با انتقاد از اشغال غیرقانونی تنها فضای سبز محله دولاب و ایجاد آلودگی صوتی در آن، ضرورت همکاری پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک، جانمایی فضایی برای محل پارک اتوبوس‌های برون شهری را از الزامات محله دولاب دانست.

    وی افزود: مساله عدم تعیین تکلیف طرح تعریض خیابان کرمان بعد از گذشت قریب به 38 سال منجر به تضییع حقوق عمومی ساکنین شده است. از سال 1360 اجرای طرح بازنگری خیابان کرمان، ابلاغ شده که در طول 38 سال، فقط 20 درصد تحقق داشته و موجب دندانه دار شدن بافت‌های مجاور و شده است که خود زمینه ساز بروز آسیب‌های اجتماعی است.

    نژاد بهرام، بازسازی دروازه دولاب را با تبدیل به قطب گردشگری و رونق منطقه، یک فرصت استثنایی برای شهر تهران دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار