مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت مسکن ملی لرستان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد

عصر ساختمان- عملیات اجرایی طرح ملی مسکن لرستان روز دوشنبه با حضور محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خرم آباد آغاز شد.

ساخت مسکن ملی لرستان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: طرح 870 واحدی اقدام ملی مسکن در زمینی به مساحت 6.6 هکتار و طی سه فاز در منطقه کرگانه خرم آباد اجرایی می شود.

    رضا خالقی افزود: درفاز نخست این طرح برج 18 طبقه تجاری مسکونی شامل 216 واحد مسکونی در قالب 12 طبقه، پارکینگ، زیرزمین و سه طبقه تجاری به همراه یک زمین ورزشی در 2 طبقه به مساحت بیش از یکهزار متر مربع احداث خواهد شد.

    وی اظهار داشت:همچنین یک قطعه زمین با کاربری آموزشی در 2 طبقه به مساحت بیش از سه هزار و 500 متر مربع در این سایت لحاظ شده است.

    مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: قرار است  پس از کلنگ زنی پروژه 870 واحدی طرح اقدام ملی مسکن محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به عنوان وزیر معین برای پیگیری طرح های اقتصاد مقاومتی در جلسه این ستاد شرکت کند.

    همچنین افتتاح پروژه بازسازی خطوط راه آهن لرستان در شهرستان دورود از دیگر برنامه های سفر یکروزه محمد اسلامی به لرستان است.

    یکهزار و 684 نفر در استان متقاضی دریافت تسهیلات مسکن ملی بودند که یکهزار و 304 نفر در سه شهر بالای 100 هزار نفر حائز شرایط بوده و نام نویسی تکمیلی آنها از 16 بهمن آغاز شده است.

    جمعیت هر یک از شهرهای خرم آباد، بروجرد و دورود بالای 100 هزار نفر می باشد و مابقی شهرهای استان زیر 100 هزار نفر جمعیت دارند که طرح اقدام ملی مسکن در تمامی آنها بجز کوهدشت به دلیل مشکل عدم تامین زمین اجرا می شود.

    کار بازسازی خطوط ریلی لرستان نیز شامل زیرسازی خط ،تعویض ریل از U33 به R60  و جایگزینی تراورس از فلزی به بتنی  بطول 157 کیلومتر در 10 بلاک و 11 ایستگاه سال  92  از ایستگاه مومن آباد آغاز شده بود.

    سال 95 و 96 برنامه  اقتصاد مقاومتی استان با 168 طرح و 663 ‍ پروژه برای 51 دستگاه اجرایی طراحی و در قالب سامانه نیپا رصد و از مجموع 168 طرح اقتصادی 122 طرح کلیدی  شامل 62 عمرانی و 60 طرح اقتصادی استخراج و هدفگذاری شد.

    از مجموع از  122  طرح کلیدی، 94 طرح برنامه محور با جدول زمان بندی و منابع مالی بوده و 28 طرح نیازمند تعیین تکلیف هستند که بیشتر در حوزه کاری دستگاههایی همچون صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و علوم پزشکی  می باشند.

    همچنین 10 پروژه از جمله جلگه خلج، بن لار زیودار  و میش آخور در سیل امسال دچار خسارت شدند که اعتبار خوبی برای بازسازی این طرح ها از طریق ماده 10 تامین شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو