مدیران خودروعصر اعتبار

حمل و نقل عمومی در لوکزامبورگ رایگان شد

عصر ساختمان- لوکزامبورگ از روز گذشته (شنبه) در اقدامی که دولت آن را تلاشی برای مقابله با ازدحام و آلودگی هوای جاده‌ها و هم‌چنین حمایت از افراد کم درآمد خوانده، کرایه استفاده از حمل و نقل عمومی را برداشت.

حمل و نقل عمومی در لوکزامبورگ رایگان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، دولت لوکزامبورگ، کشور کوچک و ثروتمند اروپا تصمیم گرفته از این پس حمل و نقل عمومی را رایگان کند. این در حالی است که کرایه سالانه حمل و نقل عمومی این کشور به طور میانگین 440 یورو برآورد شده است‌.

    این تصمیم تنها برای سفرهای کلاس استاندارد بوده و مسافران در صورتی که قصد استفاده از سفرهای "فرست کلاس" را داشته باشند باید کرایه آن را که سالانه به طور میانگین 660 یورو برآورد شده، پرداخت کنند.

    وزیر حمل و نقل لوکزامبورگ این تصمیم را برای افرادی که درآمد پایین یا متوسط دارند بسیار قابل توجه دانست و اعلام کرد: دلیل اصلی این تصمیم داشتن کیفیت بهتر در خدمات حمل و نقل بوده و اهمیت مسائل زیست محیطی نیز در نظر گرفته شده است.

    لوکزامبورگ حدود بیش از 600 هزار نفر جمعیت دارد اما 214 هزار مسافری که روزانه از آلمان، بلژیک و فرانسه برای کار به این کشور سفر می‌کنند، ترافیک شدیدی را در آن رقم می‌زنند، چرا که اکثر این افراد از خودروی شخصی استفاده می‌کنند.

    بیش از نیمی از گازهای گلخانه‌ای منتشر شده در لوکزامبورگ ناشی از حمل و نقل است.

    با وجود ترافیک بیش از حد در این کشور که منجر به طولانی شدن زمان سفر می‌شود، هنوز هم بسیاری از مردم شاغل در لوکزامبورگ استفاده از خودروی شخصی را بهترین گزینه می‌دانند.

    از همین رو لوکزامبورگ برای مقابله با شمار زیادی از مسافران که از خودورهای شخصی استفاده می‌کنند، قصد دارد از سالهای 2018 تا 2028 میلادی 3.9 میلیارد یورو را در راه آهن خود سرمایه‌گذاری کند، شبکه اتوبوس را ارتقا دهد و پایانه‌های پارک و سوار بیشتری را در مرزهای خود اضافه کند.

    بنا بر گزارش رویترز، به رغم این سرمایه‌گذاری‌ها، دولت لوکزامبورگ انتظار دارد 65 درصد از مسافران در سال 2025 میلادی هنوز از خودروهای شخصی خود استفاده کنند که در مقایسه با آمارهای سال 2017 میلادی کاهش 73 درصدی دارد.

    لوکزامبورگ نخستین کشوری است که حمل و نقل عمومی را رایگان کرده است اما این طرح در برخی از شهرهای دیگر از جمله "تالین"، پایتخت استونی نیز آزموده شده است‌.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو