مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر خبر داد:

وجود ۶۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره در کشور

پرداخت ۵۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مسکن مهر

عصر ساختمان- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر آماری در خصوص واحدهای ساخته شده و نیمه کاره مسکن مهر در کشور ارایه کرد و گفت : ۶۰ هزار واحد مسکونی نیمه تمام در کل کشور وجود دارد.

وجود ۶۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره در کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در مراسم افتتاح 3هزار و 850 واحد مسکن مهر در شرکت عمران شهر جدید که به شکل ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مقامات استانی و کشوری برگزار شد، به بیان آماری در خصوص مسکن مهر پرداخت و گفت: ساخت مسکن مهر از سال 86 در کشور کلید خورد و ساخت 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر در دستور کار قرار گرفت، از این تعداد تا امروز کار ساخت  2 میلیون و 35 هزار واحد به اتمام رسیده است. کار ساخت حدود 60 هزار واحد مربوط به تعاونی‌های مسکن و واحدهایی که قرار است در قالب تفاهم‌نامه‌های سه جانبه ساخته شوند، باقی مانده است، البته این آمار بدون احتساب پروژه‌هایی است که دارای معارض هستند.

    وی افزود: 60 هزار واحد باقی مانده عمدتا در مرحله نازک کاری قرار دارند و تلاش داریم تا در اسرع وقت آن ها را تحویل مردم بدهیم.

    او با بیان این که در دوره وزارت مهندس اسلامی 200 هزار واحد مسکن مهر تحویل صاحبانشان شد و اکنون 125 هزار واحد نیز آماده تحویل است، گفت: از این تعداد 60 هزار واحد نیازمند چاه آب ، 68 هزار واحد نیازمند برق و 130 هزار واحد انشعاب گاز آن ها مشکل دارد که در صورت تکمیل این موارد واحدها به صاحبانشان تحویل داده می شود.

    وی افزود: در مجموع تعداد واحدهای تحویل شده و آماده تحویل 320 هزار واحد از 480 هزار واحدی است که باید در این دوره به اتمام برسد. همچنین 105 هزار واحد هم دارای معارض است که تلاش داریم تا پایان شهریور بخش عمده ای از این واحدها را تحویل دهیم.

    وی با اشاره به این که تا امروز 51 هزار و 90 میلیارد تومان از محل خط اعتباری توسط بانک مسکن به متقاضیان تسهیلات داده شده است، تصریح کرد:  با در نظر گرفتن تسهیلاتی که سایر بانک ها ارایه کرده اند، در مجموع 53 هزار و 900 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات داشته ایم.

    مهرآبادی با بیان این که تا کنون یک میلیون و 792 هزار واحد به شکل اقساطی به فروش رسیده است، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا سقف فروش اقساطی را افزایش دهیم. هچنین علی رغم وجود مشکلات تا کنون 27 هزار و 225 مورد وصول اقساط داشته ایم.

    وی با بیان این که بیشترین سهم مسکن مهر در استان تهران با 335 هزار واحد مسکونی بوده است،گفت: از این تعداد  کار ساخت 301 هزار واحد به اتمام رسیده است و 33 هزار واحد نیمه کاره است.

    وی افزود: بیشترین سهم واحدهای مسکونی در استان تهران نیز مربوط به شهر پرند با 96 هزار واحد است که از این تعداد کار ساخت 82 هزار واحد به اتمام رسیده و 13 هزار و 600 واحد نیمه تمام است که تا پایان شهریور به اتمام خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو