مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران خبر داد:

احداث مسکن اجتماعی در پایتخت

سرانجام ساخت خانه‌های ۳۵ متری

عصر ساختمان- عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از آمادگی مدیریت شهری جهت همکاری با دولت برای اجرای طرح مسکن اجتماعی خبر داد.

احداث مسکن اجتماعی در پایتخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره موضوع ساخت خانه‌های 35 متری در پایتخت اظهار داشت: این موضوع سال گذشته از سوی شهرداری تهران به‌ منظور تأمین مسکن کم درآمدها به دولت پیشنهاد داده شد و در همین راستا برنامه‌هایی در وزارت کشور با همکاری شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت ولی هنوز نهایی نشده است.

    وی با اشاره به اینکه سال پیش من هم موافق ساخت این واحدهای کوچک مقیاس بودم،  افزود: در حال حاضر به دلیل بروز و شیوع کرونا به نظرم تغییرات جدید در شهرسازی، خانه‌سازی و حتی ساخت معابر و پیاده‌روها  به ویژه در پایتخت لازم است. شرایط قرنطینه خانگی به دلیل گسترش ویروس کووید 19 ایجاد شد و به نظر می‌رسد با ادامه وجود این بیماری ساخت واحدهای 35 متری آسیب‌های زیادی به همراه داشته باشد.

    عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از خانه‌ها در پایتخت تراس ندارند و یا اگر دارای تراس‌اند، حتی جایی برای رخت‌آویز در آن وجود ندارد، گفت: در ساخت منازل مسکونی جدید و یا واحدهای ساختمانی باید به موضوعات این‌چنینی توجه بیشتری شود. همچنین شرایط پشت بام‌ها باید به صورتی باشد که شهروندان بتوانند از فضای پشت بام بهتر استفاده کنند و به نوعی پشت‌بام‌ها دارای فضای سبز باشد. پنجره‌های خانه‌ها نیز در حد امکان  تمام قد و شیشه ای در نظر گرفته شود تا در خانه‌ماندن آسیب‌های روانشناختی کمتری به همراه داشته باشد بنابراین باید به طور کلی مجموعه ای از تغییرات در مدل سازه‌های شهری ایجاد کنیم.

    نژادبهرام در پاسخ به این پرسش که با توجه به گرانی زمین و ملک در تهران آیا سبک جدید شهرسازی و ساخت واحدهای مسکونی با شرایط متفاوت از گذشته قابلیت اجرایی دارد، گفت: بهترین راهکار برای رفع مشکلات و دغدغه ها در زمینه مسکن با توجه به گرانی زمین و ملک و موضوع کرونا مساله تامین مسکن اجتماعی است و به عبارتی از طریق مسکن اجتماعی دولت خانه‌هایی را به صورت اجاره برای مدت طولانی‌ در اختیار شهروندان قرار می‌دهد و نیازی به جابجایی و اسباب‌کشی‌های مداوم نیست.

    نژادبهرام بیان داشت: با توجه به محدودیت زمین در پایتخت و کمبود منابع باید روش‌های جایگزینی، برای تامین مسکن شهروندان تهرانی هم چون طرح ارائه منازل استیجاری بلند مدت را اجرایی کرد.

    وی با اشاره به اینکه بحران کرونا ثابت کرد که باید به دنبال راهکارهای متفاوت دیگری در زمینه‌های رفع مشکلات مختلف باشیم، گفت: موضوع مسکن امید سال گذشته توسط دولت، به ستاد بازآفرینی شهری پیشنهاد شد و شهرداری تهران پس از آن اعلام آمادگی جهت همکاری با این ستاد کرد و 3 زمین در اختیار ستاد بازآفرینی شهری قرار داد ولی متاسفانه سازمان‌های دیگر در این زمینه ورود نکردند در حالی که برای رفع دغدغه مسکن شهروندان لازم است همه دستگاه‌ها، سازمان‌های مسوول و تاثیرگذار ورود یابند.

    عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر 500 هزار واحد مسکونی خالی در شهر تهران وجود دارد، گفت: باید جهت رفع دغدغه مسکن شهروندان به فکر راه‌کارهای کوتاه مدت و میان مدت بود. شهرداری تهران نیز این آمادگی را دارد که اقدامات لازم را در جهت همکاری با سایر دستگاه‌ها انجام دهد البته نباید در جهت تحقق تامین مسکن برای شهروندان از نظر کارشناسان و صاحبنظران مربوطه غفلت کرد.

    نژاد بهرام خاطرنشان کرد: مشکل تامین مسکن در حال حاضر در همه مناطق تهران وجود دارد ولی با توجه به اینکه تراکم جمعیت پایتخت در بافت فرسوده و ناپایدار است ساخت مسکن اجتماعی در این بخش‌ها باید در اولویت دولت باشد.

    وی گفت: مدیریت شهری نیز آمادگی جهت همکاری با دولت جهت اجرای طرح تامین مسکن اجتماعی را دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار