مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس:

دریافت ۲۰ میلیون تومان از سرمایه گذاران مسکن مهر پردیس قانونی است

عصر ساختمان- پیر فرشی گفت: دریافت یارانه پرداختی دولت برای تکمیل مسکن مهر پردیس بر اساس مصوبات ماخوذه، از تمامی مالکان قانونی و قابل وصول است.

دریافت ۲۰ میلیون تومان از سرمایه گذاران مسکن مهر پردیس قانونی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیمان پیر فرشی عضو موظف هیات مدیره و مشاور عالی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره مصوبه اخیر شرکت عمران گفت: بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، آیین نامه اجرایی شماره ١٢656/ت4٣١65ن مورخ ٢4 شهریور ماه ١٣٨٨ و شیوه نامه ابلاغی به شماره ٣٣١6٣/١۰۰/۰٢ مورخ 5 مهرماه ١٣٨٨، هزینه‌های ساخت، محوطه سازی و آماده سازی مسکن مهر از دو بخش آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی که در نهایت توسط متقاضیان پرداخت خواهد شد برآورد شده است.

    پیرفرشی ادامه داد: طبق گفته  معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران هرگونه اخذ وجه شرکت عمران شهر جدید پردیس از متقاضیان مسکن مهر در قالب هر عنوانی، بدون مجوز استانداری ممنوع است.

    او ادامه داد:  این مصوبه مربوط به حدود 10 ماه پیش بوده و طبیعی است که تقی زاده با توجه به حجم زیاد مشغله کاری و تشکیل چندین جلسه روزانه، این موضوع در مصاحبه زنده تلویزیونی در خاطر ایشان نمانده باشد.

    پیر فرشی تصریح کرد: شرکت عمران پردیس بر اساس مصوبات ماخوذه از مراجع مربوط می‌توانست تمامی مبالغ افزایش قیمت را از همه ثبت نام کنندگان و افرادی که در پردیس واحد مسکن مهر به نامشان دارند را اخذ کنند، ولی با عنایت به دستور وزیر راه و شهرسازی همچنین استاندارد ارتباط با حمایت کامل از گروه هدف مسکن مهر و نفرات اول تا به امروز این مصوبه را عملیاتی نکرده ایم.

    او با اشاره به اینکه شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکنون این مبالغ را از خریداران و سرمایه گذارانی که تا قبل از اول خرداد ١٣٩٩ اقدام به خرید و فروش مسکن مهر کرده اند دریافت نکرده است، بیان  کرد: این مصوبه فقط شامل افرادی است که از ابتدای خرداد امسال به بعد نسبت به خرید و فروش مسکن مهر در پردیس اقدام نموده اند خواهد شد.
    فردی که صاحب 400 واحد مسکن مهر است
    پیرفرشی اظهار کرد: مستنداتی در اختیار شرکت عمران شهرجدید پردیس است که نشان دهنده آن است که یک مالک یا یک فرد بیش از 400 واحد مسکن مهر دارد.

    عضو هیات مدیره شرکت عمران بیان کرد: چند مرجع، مصوبه افزایش هزینه تولید مسکن را صادر کرده اند که براساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن دریافت هزینه‌های افزایش یافته به عنوان آورده از متقاضیان بلامانع خواهد بود.

    وی تاکید کرد: مصوبه هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس به شماره ٩٨/٢٣٨٧4،مصوبه شورای مسکن استان تهران به شماره ٩٨/4١/١٧6٢٢، مصوبه کمیته فنی شورای مسکن استان به شماره ٩٨/4١/٢۰٣٩٩، مصوبه مجمع شرکت عمران شهر‌های جدید کشور مصوبه شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی به شماره ١٢۰5٣٢/4۰۰از جمله مصوبات مربوط به این  امر است.

    او در پایان تاکید کرد:  شرکت عمران پردیس به هیچ وجه در مقابله با دلال‌ها و محتکران مسکن کوتاه نخواهد آمد که این توصیه تمام مسئولان عالی نظام است.

    چندی پیش  مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران پردیس در آخرین نشست خبری خود که به صورت مجازی برگزار شده بود از افزایش 20 میلیون تومانی مسکن مهر برای سرمایه گذاران و یا خریداران دوم که قصد دارند از اول خرداد ماه در پردیس مسکن مهر خریداری کنند دریافت خواهد شد.

    او ادامه داد: هدف از اجرای این کار حذف دلالان مسکن  مهر به ویژه در شهر پردیس است که خود نقش موثری به ویژه در این شهر خواهد داشت. برج‌های چند واحدی و مسکن مهر‌هایی هستند که ده‌ها بار نقل و انتقال شده‌اند، اما هنوز خالی از سکنه است و به دست خریدار واقعی نرسیده است.

    هدایت ادامه داد: دلالان با وکالت یک واحد مسکن مهر را به ده‌ها نفر می‌فروشند و در آخر فردی که وکالتی اقدام به خرید واحد‌ها می‌کند واحدی به نامش نمی‌شود.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: جهت جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو و محتکران مسکن مهر، خریداران باید تمام نقل و انتقالات را در کارگزاری مسکن مهر انجام دهند تا سند 5 برگی در همان کارگزاری به نام خریدار منتقل شود.

    هدایت در پایان تاکید کرد: هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای متقاضیان نفرات اول و واقعی مسکن مهر نداشته‌ایم و 20 میلیون تومان سوبسید در واقع تصمیمی برای کوتاه کردن دست دلالان و محتکران مسکن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو