مدیران خودروعصر اعتبار

شش پروژه عمرانی موقوفات در هفته وقف بهره برداری شد

عصر ساختمان:مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه شش پروژه عمرانی موقوفات در هفته وقف بهره برداری شد، گفت: ۵۲ رقبه فاقد درآمد در مازندران شناسایی شدند.

شش پروژه عمرانی موقوفات در هفته وقف بهره برداری شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده در آئین بهره برداری از ساختمان تجاری مسکونی موقوفه خورشیدخانم در ساری با بیان اینکه در بیشتر شهرستان ها فرمانداران به عنوان رئیس ستاد هفته وقف در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: برنامه های هفته وقف سال جاری اوقاف مازندران نسبت به سال های گذشته کیفی تر شده و هرچه به سمت جلو پیش می رویم شاهد اثرگذاری این برنامه ها در جامعه هستیم.
    حجت الاسلام علیزاده به بهره برداری از ساختمان تجاری و مسکونی موقوفه خورشیدخانم در ساری اشاره کرد و افزود: کلنگ ساخت این پروژه سال 92 بر زمین زده شد و اکنون پس از دو سال مراسم بهره برداری آن برگزار شد که این حرکت با رویکرد جهادی تحقق یافت.
    وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه برای کسب بیشتر عواید در راستای اجرای نیت واقف اقدام به اجرای پروژه های عمرانی موقوفات می کند، ادامه داد: پروژه های عمرانی موقوفات در اراضی و مکان های مخروبه مستعد سرمایه گذاری از سوی اوقاف و یا بنیاد توسعه عمران موقوفات اجرا می شود.
    مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه نهایت صرفه جویی در اجرای پروژه عمرانی ساختمان تجاری و مسکونی موقوفه خورشیدخانم ساری صورت گرفت، اضافه کرد: حدود یک میلیارد تومان برای بهره برداری از این پروژه هزینه شده است.
    این مقام مسئول با بیان اینکه شش پروژه عمرانی موقوفات با هزینه 5 میلیارد تومانی در هفته وقف در شهرستان های مازندران به بهره برداری رسید، تصریح کرد: هم اکنون 20 پروژه عمرانی موقوفات استان در حال انجام است که بعضی از این پروژه ها بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
    علیزاده از شناسایی 52 رقبه فاقد درآمد در استان خبر داد و گفت: در این موقوفات با نظر کارشناسان پروژه های سرمایه گذاری انجام می شود تا شاهد زنده شدن نیت واقف و اجرای امینانه آن باشیم.
    وی با اشاره به اجرای 162 پروژه عمرانی بقاع متبرکه در استان، اظهار کرد: اوقاف در اجرای پروژه های عمرانی و طرح های توسعه امام زادگان نیازمند حمایت و ورود جدی خیران است تا شاهد تحول عظیم در عمران و آبادانی اماکن مذهبی باشیم.
    مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در بسیاری از مواقع در اخذ مجوز اجرای پروژه های عمرانی موقوفات با شهرداری ها به مشکل بر می خوریم، افزود: بعضی از شهرداری ها و دهیاری های استان در صدور مجوز ساخت اماکن مسکونی و تجاری با اوقاف استعلام نمی گیرند که همین مسئله در آینده برای خریدار و یا فرد سازنده مشکل ایجاد می کند.
    این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از 3 هزار موقوفه استان با تنظیم قرارداد اجاره اولیه احیا شد، گفت: سند اجازه 7 هزار رقبه موقوفه مازندران در سال جاری بروزرسانی شد تا اجرای نیت واقف به صورت امینانه صورت گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی