مدیران خودروعصر اعتبار

۴ پروژه عمرانی در شهر تهران آماه بهره‌برداری شدند

عصر ساختمان:پروژه محوطه‌سازی و احداث ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج‌فارس آماده بهره‌برداری شدند.

۴ پروژه عمرانی در شهر تهران آماه بهره‌برداری شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، همزمان با تکمیل 2 تقاطع غیرهمسطح در شبکه معابر بزرگراهی پایتخت (تقاطع بزرگراه شهید خرازی با خیابان اردستانی و تقاطع بزرگراه یادگار امام(ره) با خیابان امام خمینی(ره) و همچنین آماده سازی و راه اندازی ایستگاه مکمل تهویه تونل نیایش، پروژه محوطه سازی و احداث ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس نیز آماده‌ بهره‌برداری شد تا تعداد پروژه های عمرانی به ثمر نشسته در سال 1395 به عدد 6 برسد.
    سد دریاچه شهدای خلیج فارس از یک سو امکان ذخیره آب یا آبگیری مخزن دریاچه را فراهم کرده و از سوی دیگر به واسطه محل قرارگیری و مجاورت با بزرگراه شهید حکیم، از منظرگاهی مناسب نسبت به تمام بخش های پروژه برخوردار است. این سازه با معماری خاص و نورپردازی مناسبی که در پروژه محوطه سازی و احداث ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس ایجاد کرده، جاذبه‌ای توریستی یافته است.
    از اینرو محوطه سازی و نصب ابنیه فلزی تاج سد را باید یکی از مهمترین اقدامات مربوط به گام دوم پروژه احداث دریاچه شهدای خلیج فارس دانست.
    بخش اصلی این پروژه شامل سازه ای قوسی شکل به ارتفاع حدود 15 متر است؛ سایر بخش های سازه تاج سد را قوس های کوچکتر در طرفین سازه اصلی تشکیل می دهند به طوری که 3 سازه قوسی در غرب و 4 سازه قوسی در شرق سازه اصلی قرار می گیرند؛ سازه هایی که هرچه از قوس اصلی فاصله می گیرند، کوچک و کوچکتر می‌شوند تا به لحاظ جنبه های معماری، تداعی‌کننده موج‌هایی باشند که در اثر برخورد سنگ به سطح آب ایجاد شده است. در قسمت میانی تاج سد، بخش منظرگاه که زیر بزرگترین سازه قوسی شکل قرار دارد، اشراف کامل به دریاچه 130 هکتاری غرب پایتخت را برای بازدیدکنندگان از این مجموعه فراهم می‌کند.
    بنا بر اعلام جانشین مجری طرح های ویژه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، برای ساخت سازه قوس‌های فلزی تاج سد بیش از 270 تن فولاد مصرف شده است. اجرای 10 هزار متر مربع سنگفرش و 750 متر طول مسیر دوچرخه سواری روی تاج سد که در راستای تکمیل رینگ دوچرخه‌سواری پیرامون دریاچه احداث شده است، از دیگر اقدامات انجام شده در این پروژه است.
    اجرای 7000 مترمربع پوشش کامپوزیت روی بدنه قوس‌های فلزی و نصب 1100 عدد فلاورباکس بتنی در شیب پایین سد دریاچه، بخشی دیگر از احجام عملیات عمرانی در پروژه محوطه‌سازی و احداث ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو