مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان آتش نشانی:

ایمن سازی کامل ساختمان‌های پایتخت نیازمند مشارکت مردمی است

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه ایمن سازی کامل ساختمان‌های پایتخت نیازمند مشارکت مردمی است، بر آمادگی این سازمان برای همکاری با وزارت بهداشت در خصوص ارتقای سطح ایمنی مراکز درمانی تاکید کرد.

ایمن سازی کامل ساختمان‌های پایتخت نیازمند مشارکت مردمی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهدی داوری با اشاره به وضعیت ایمنی ساختمان‌ها به ویژه مراکز درمانی پایتخت گفت: ساختمان‌ها طبق تکالیف سازمان آتش نشانی به دو دسته ساختمان‌های جدید الاحداث و ساختمان‌های قدیمی تقسیم می‌شوند. ضوابط ایمنی در ساختمان‌های جدیدالاحداث بر اساس مبحث سوم مقررات ملی ساختمان در معماری بنا و امکانات موجود در ساختمان‌ها تعیین شده است و ما تلاش می‌کنیم مقررات ایمنی در خصوص این ساختمان‌ها به صورت صد در صدی رعایت شود.

    وی با بیان اینکه رعایت ضوابط ایمنی از ابتدای امسال شامل تمام ساختمان‌ها با هر ظرفیتی شده است و تنها منوط به ساختمان‌های بلند مرتبه نمی‌شود، اظهار کرد: این موضوع باعث می‌شود که ناایمنی در ساختمان‌های تهران حداقل به لحاظ ایمنی ساختاری مشاهده نشود.

    مدیرعامل سازمان آتش نشانی ضمن تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در ساختمان‌های قدیمی، اظهارکرد: باید به این نکته توجه کنیم که ایمنی ساختمان‌ها با هر فاکتوری دچار تغییر می‌شود، به نحوی که ممکن است ساختمان ایمنِ امروز به دلیل تغییرات در فاکتورهای ایمنی چند ماه دیگر ایمن محسوب نشود. از این رو سازمان آتش نشانی هم طبق چک لیست‌ها و بر اساس مقررات و ضوابط ایمنی طراحی شده، از ساختمان‌ها  بازدید و نتیجه را به بهره‌برداران اعلام می‌کند.

    وی ضمن اشاره به اقدامات چهارگانه سازمان آتش نشانی برای شناسایی وضعیت ایمنی ساختمان‌ها اظهارکرد: ابتدا ساختمان های ناایمن شناسایی می شود سپس میزان ایمنی و مخاطرات آنان احصا و مالکان و بهره‌برداران نسبت به این موضوع آگاه‌ می‌شوند سپس راهکارها و دستورالعمل‌های ایمن‌سازی نیز به آنها ارائه می‌شود.

    داوری با بیان اینکه خلاهای قانونی و ناهماهنگی بین دستگاه‌ها موجب شده ایمن‌سازی ساختمان‌ها به صورت کامل و قطعی انجام نشود، گفت: یقیناً مشارکت مردمی در این خصوص تاثیرگذار است بنابراین قوانین باید به نحوی تدوین شوند که مشارکت مردمی به حداکثر برسد.

    مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: به عنوان مثال در قوانین راهنمایی رانندگی وظایف دستگاه‌ها، مردم و تخلف ها به طور کامل مشخص شده است. این موضوع کمک کرده تا ساماندهی بهتری در این حوزه داشته باشیم. امیدواریم در مورد ایمن‌سازی ساختمان‌ها نیز چنین اتفاقی رخ بدهد.

    به گزارش خانه ملت، داوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بازرسی از مراکز جراحی محدود و بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: سازمان آتش نشانی آماده همکاری با وزارت بهداشت و هر دستگاه دیگری برای ارتقای سطح ایمنی ساختمان‌ها و مراکز درمانی است بنابراین از وزارت بهداشت درخواست می‌کنم، هنگام بازدید دوره‌ای از مراکز درمانی، وضعیت ایمنی ساختمان‌ها را از ما استعلام کند تا ارزیابی کارشناسی برای اخذ تصمیم بهتر در اختیارشان قرار بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار