مدیران خودروعصر اعتبار

گرانی مسکن رویاهای طبقه متوسط کره جنوبی را بر باد داد

عصر ساختمان- قیمت مسکن در سئول از ۲۰۱۷ تا حالا بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و امید بسیاری از خانواده های جوان این کشور را برای خانه دار شدن از بین برده است.

گرانی مسکن رویاهای طبقه متوسط کره جنوبی را بر باد داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، علیرغم بیش از 20 سیاستی که مون جه این، رئیس جمهور کره جنوبی برای تعدیل قیمت‌ها در پیش گرفته ،قیمت مسکن در سئول از 2017 تا حالا بیش از 50 درصد افزایش یافته است. طبق گزارش وبسایت آماری «نامبئو»، این یکی از بیشترین های سرعت افزایش قیمت در جهان است.

    افزایش قیمت مسکن در کره جنوبی امید بسیاری از خانواده های جوان این کشور را برای خانه دار شدن از بین برده است.

    وقتی مون در  2017 به ریاست جمهوری رسید، اصلی ترین قول او ایجاد یک شرایط برابر برای تمام کره ای ها بود و همچنین جامعه ای که در آن مردم سخت کوش می توانند خانواده تشکیل دهند و خانه داشته باشند.

    ولی قوانین سختگیرانه تر وام مسکن به همراه جریمه های متعدد مالیاتی برای جلوگیری از نقل و انتقال‌های احتکار آمیز باعث افزایش اجاره خانه ها و بالا رفتن میزان پیش پرداخت ها شده و به کسانی که قرار بود سیاست‌های دولت به آنها کمک کند، آسیب رسانده است.

    منتقدان عقیده دارند سیاست‌های دولت بدین معناست که خانواده‌های ثروتمند می‌توانند بهترین خانه ها را با پول خود در اختیار داشته باشند و شهروندان دست دوم فرصتی برای خانه دار شدن ندارند. به این ترتیب نابرابری که قرار بود رییس جمهور مون از بین ببرد افزایش یافته است.

    در شرایطی که برخی خانواده ها درآمد خود را پایین می آورند تا فرصت بیشتری برای برخورداری از مزایای دولتی و خانه دار شدن داشته باشند، برخی زوج ها هم روی کاغذ از هم جدا میشوند یا ازدواج خود را ثبت نمی کنند تا بتوانند به طور جداگانه از این مزایا استفاده کنند.

      میزان محبوبیت مون به خاطر کنترل همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته بود ولی عصبانیت از سیاست‌های اقتصادی او این رقم را پایین آورده و به کمترین رقم یعنی 44.5 درصد طی 9 ماه گذشته رسانده است.

    وزیر دارایی کره جنوبی در روز پنج شنبه گفت ثابت نگه داشتن قیمت مسکن بزرگترین هدف سیاست رفاه عمومی دولت است و قرار است بیش از 132 هزار خانه جدید تا 2028 در سئول ساخته شود.

    ولی حالا طبقه متوسط جامعه کره جنوبی که به سختی تحصیل کرده و مشاغل اداری مثل وکالت و طراحی داخلی را در اختیار گرفته اند، می گویند اقدامات مون خرید مسکن در سئول را حتی با یک حقوق شش رقمی غیر ممکن کرده است.

    اطلاعات بانک کی بی نشان می دهد در حال حاضر، یک خانواده متوسط در کره جنوبی با درآمد 14 سال خود می‌تواند یک خانه متوسط در سئول داشته باشد، آن هم با نظر گرفتن هزینه های صفر. وقتی مون به ریاست جمهوری رسید این رقم برابر با 11 سال حقوق خانواده های متوسط کره ای بود.

    مون سعی می کند مشکلات ساختاری در اقتصاد کشور را حل کند. ولی به نظر اقتصاددانها، رویکرد دولت کره جنوبی بی‌ثباتی بیشتری به وجود آورده است.اتخاذ بیش از 20 سیاست جداگانه بدون موفقیت باعث ایجاد نگرانی در میان مردم شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار