مدیران خودروعصر اعتبار

۳۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت آزادراه پل زال - چیلات پیش‌بینی شد

عصر ساختمان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای آزادراه پل زال به مرز چیلات که استان ایلام را به جاده ارتباطی بصره - نجف در کشور عراق متصل می کند، پیش بینی شده است.

۳۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت آزادراه پل زال - چیلات پیش‌بینی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، احمد کرمی روز پنجشنبه اظهار داشت: استان ایلام از طریق 2 پروژه تهران - کربلا و تهران - نجف به کشور عراق متصل می شود که در مسیر تهران به کربلا پروژه کرمانشاه - حمیل - مهران - زرباطیه در حال اجراست.

    وی افزود: مسیر دوم از پل زال در استان لرستان آغاز و پس از عبور از آبدانان - مورموری و دهلران به مرز چیلات می رسد.

    معاون استاندار ایلام یادآور شد: طول مسیر پل زال به مرز چیلات 126 کیلومتر است که به شکل آزادراه اجرا و پس از ورود به کشور عراق به بزرگراه بصره - نجف متصل خواهد شد.

    کرمی تاکید کرد: 30 هزار میلیارد ریال برای اجرای این پروژه پیش بینی شده است که 40 درصد توسط سیستم بانکی ، 30 درصد از سوی سرمایه گذار و 30 درصد را نیز دولت پرداخت می کند.

    وی با اشاره به فاصله 24 کیلومتری مرز چیلات تا بزرگراه بصره - نجف در کشور عراق، اضافه کرد: سرمایه گذار پروژه پل زال - چیلات انتخاب و برای دریافت مجوزهای لازم به شورای پول و اعتبار معرفی شده است.

    معاون استاندار ایلام در خصوص قطعه حمیل به کرمانشاه گفت: این پروژه با توجه به اینکه از نظر شکلی ارتقا یافته و با شکل بزرگراه درآمده است با تغییراتی اجرا خواهد شد.

    کرمی افزود: مسیر ایلام به مهران هم اکنون چهاربانده شده و برای حذف گره های ترافیکی 2 تونل به طول های 750 و 840 متر در این مسیر در حال اجراست که حفاری آنها نیز به پایان رسیده است.

    وی اظهار داشت: ایلام به کارگاه راهسازی و احداث تونل تبدیل شده و اتصال استان از 2 مسیر آزادراهی و بزرگراهی به کشور عراق در راستای اهداف پدافند غیرعامل و همچنین تسهیل در گردش مالی و سرمایه گذاری است.

    استان 20 هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای 130 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 648 کیلومتر راه روستایی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو