مدیران خودروعصر اعتبار

وام مسکن دانشجویی در تهران به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافت

عصر ساختمان- رئیس صندوق رفاه دانشجویان به بیان توضیحاتی درباره جزئیات افزایش وام مسکن دانشجویی در تهران و ۱۰ کلانشهر کشور پرداخت.

وام مسکن دانشجویی در تهران به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  درباره نحوه پرداخت وام دانشجویی در سال تحصیلی جدید، گفت: سیستم وام‌های دانشجویی تغییر کرده است و نمی‌توان دقیق گفت که مبلغ چه وامی چقدر افزایش پیدا کرده است. قبلا 21 نوع وام داشتیم که هم اکنون به 5 نوع وام رسیده است. در این روش جدید هیچ نوع وامی حذف نشده بلکه حدود 5 تا 6 نوع وام زیر گروه یک وام شده اند.

    مطیعی در ادامه اظهار کرد: مزیت تبدیل 21 وام به 5 وام این است که در سال‌های گذشته به دلیل در نظر گرفتن میزان اعتبار برای هر وام دانشگاه‌ها در بخشی دچار کمبود اعتبار و در بخشی با مانده اعتبار مواجه می‌شدند، اما اجازه تخصیص اعتبار یک بخش به بخش دیگر را نداشتند که با این سیستم جدید دانشگاه‌ها در مدیریت اعتبار وام‌ها اختیار دارند.

    او در ادامه با بیان اینکه وام دکتری ماهیانه 700 هزار تومان است، اضافه کرد: وام مسکن دانشجویی در تهران قبلا 10 میلیون بود که امسال به 25 میلیون افزایش یافته است، مبلغ این وام در 10 کلانشهر کشور 15 میلیون و در سایر شهر‌ها 10 میلیون تومان است.

    جزئیات مبالغ وام تحصیلی، شهریه و ضروری در سال تحصیلی جدید
    رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه گفت: مبلغ وام تحصیلی سال گذشته 500 تا 600 هزار تومان بود که در سال تحصیلی جدید به 1.5 تا 2 میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین وام شهریه در سال گذشته سه میلیون و پانصد هزار تومان بود که در سال تحصیلی جدید به پنج میلیون افزایش یافته است.

    مطیعی در ادامه درباره مبلغ وام ضروری نیز گفت: این وام از 1 میلیون به 3 تا 5 میلیون افزایش پیدا کرده است.

    رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در ادامه بیان کرد: قیمت اجاره خوابگاه‌ها نیز امسال تا سقف 25 درصد افزایش یافته است، اما شیوع کرونا و اسکان تعداد دانشجوی کمتر منجر به افزایش دریافت اجاره از دانشجویان خوابگاهی نمی‌شود.

    اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها 40 تا 50 روزه است
    او در ادامه درباره نحوه اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها نیز گفت: اسکان دانشجویان خوابگاهی در سال جدید نوبت‌بندی شده است. معاونین دانشجویی هر دانشگاه باید ظرفیت خوابگاه با لزوم توجه به تدابیر بهداشتی را مد نظر قرار داده و به معاونین آموزشی اعلام کنند. بعد از این پروسه معاونان آموزشی بر اساس میزان نیاز دانشجو اولویت بندی اسکان را مشخص کنند. اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها 40 تا 50 روزه است و بر اساس مدت زمان اسکان از دانشجو هزینه دریافت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار