مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی : حرفه مهندسی نیازمند شفافیت در عملکرد است

عصر ساختمان- معاون ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه حرفه مهندسی همراه با آزمون و خطاست افزود : این کار نیازمند شفافیت در عملکرد است .

معاون وزیر راه و شهرسازی : حرفه مهندسی نیازمند شفافیت در عملکرد است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از ایرنا ، حامد مظاهریان روز یکشنبه و در دومین روز از نوزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی اظهار داشت : کار مهندسی با آزمون و خطا همراه است اما نیازمند دقت و شفافیت است .
    وی با تاکید بر اینکه نظام مهندسی از گروه های مرجع جامعه به شمار می رود افزود : حساسیت جامعه بر فعالیت این قشر زیاد است و جایگاه آنها بر اساس عملکردشان تعیین می شود اگر نتوانیم اعتماد جامعه و افکار عمومی را جلب کنیم حساسیت ایجاد می شود و برای مشروعیت گروه مشکلاتی به همراه خواهد داشت .
    معاون ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی مهندسان را از گروه های متخصص جامعه و در بین مردم دانست و گفت : آنها با 400 هزار عضو در بین تمامی مجموعه های تخصصی ، مردمی تر هستندو جامعه انتظار دارد در مقابل عملکرد و یا کاستی های احتمالی پاسخگو باشند .
    مظاهریان با بیان اینکه نباید در کار دنبال مقصر باشیم افزود : باید از آزمون ها درس گرفت و از تجارب استفاده کرد .
    وی به دوره جدید برای شورای مرکزی نظام مهندسی اشاره کرد و گفت : دوره پیش رو دوره پرکاری است و جامعه از ما انتظار زیادی دارد که نیاز است با بازنگری ها و برخی اصلاحات رفتار مهندسی را بازسازی کرد و به عنوان نمایندگی جامعه مهندسی، وظیفه سنگینی که بر دوش ماست را به خوبی ایفا کنیم .
    وی تصریح کرد : امروز سازمان نظام مهندسی شاهد چرخه ای جدید در شورای مرکزی است و باید بتواند انتظارات اعضا ، افکار عمومی و مجموعه های ذی ربط را بر آورده سازد .
    مظاهریان گفت : با دیدگاه اعضاء نظام مهندسی ، سخنان و اهداف گفته شده می توان برنامه ای سه ساله را برای شورا و نظام مهندسی تعریف و تدوین کرد .
    وی باتاکید بر شفافیت در عملکرد گفت : سازمان نظام مهندسی باید نماد شفافیت باشد و با این ویژگی و شاخصه می تواند اهدافی را که در قانون به آن اشاره شده را محقق کرد .
    معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت : بیشترین تواقع و انتظار ما از شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان استانداردسازی خدمات مهندسی و نحوه نظارت بر آنها است و همچنین مبانی قیمت گذاری نیز باید مورد بازنگری و توجه قرار گیرد .
    در ادامه دومین روز از اجلاس مهدی حق بین دبیر شورا به ارائه گزارش عملکرد و همچنین تراز مالی این شورا در سال 94 و بودجه آن در سال 95 پرداخت .
    گزارش سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها نیز در این جلسه ارائه شد .
    قرار است در پایان مراسم امروز از دست اندرکاران اجلاس نوزدهم و پیشکسوتان این عرصه با اهدا لوح قدردانی شود.
    قرائت قطعنامه بخش پایانی این مراسم است .
    نوزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان روز شنبه با حضور مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان و رئیسان شورای انتظامی، بازرسان هیات مدیره استانها، حقوقدانان، مهندسان و شهرداران در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.
    این اجلاس امروز نیز در حال برگزاری است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار