مدیران خودروعصر اعتبار

کلنگی‌های پایتخت چند؟

عصر ساختمان- گزارش پیش رو به بررسی قیمت آپارتمان‌های کلنگی که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است، می‌پردازد.

کلنگی‌های پایتخت چند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از اقتصاد آنلاین، آپارتمان‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌ها روز به روز در حال مدرن‌تر شدن هستند و ردپای آپارتمان‌ها و خانه‌های قدیمی درحال کم رنگ و کم رنگ‌تر شدن است؛ اما هنوز هم کوچه و خیابان‌هایی در شهر وجود دارد که اثری از خانه‌های قدیمی در آن باقی مانده باشد؛ علت تمایل افراد به خرید آپارتمان‌های قدیمی نیز به چند موضوع باز می‌گردد؛ ابتدا قیمت پایین این آپارتمان‌ها به علت امکانات کمتر، نیاز به بازسازی و...، دوم به علت تمایل به تخریب و ساخت واحدهای مدرن‌تر به جای آن‌ها و برخی نیز به علت علاقه به بافت قدیمی به این واحدها روی می‌آورند.

    قیمت مسکن برای واحدهای کلنگی به نسبت محله و نیز محل دقیق ملک متغیر است و برخی از آپارتمان‌های قدیمی حتی قیمتی بالاتر نسبت به متوسط قیمت مسکن در آن محله دارد. باید توجه داشت که باتوجه به مدرن شدن شهرها، ممکن است در همه محله‌ها نتوان به راحتی واحدی قدیمی پیدا کرد؛ این واحدها در محله‌های جنوبی که هنوز بافت سنتی حفظ شده است، بیشتر دیده می‌شود. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت آپارتمان‌های بالای 30سال ساخت که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.

    امانیه محله‌ای در منطقه3 تهران است؛ قیمت مسکن در این محله از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است؛ یک واحد آپارتمان 400متری و 45سال ساخت در امانیه متری 88میلیون و 500هزار تومان معامله شد. واحدی 98متری و 49سال ساخت در بلورسازی نیز متری 19میلیون و 795هزار تومان به فروش رفت.

    برای خرید یک واحد آپارتمان 44متری و 32سال ساخت در شهید عراقی باید یک میلیارد و 275میلیون تومان هزنیه پرداخت کرد. همچنین سرمایه مورد نیاز برای خرید واحدی 180متری و 63سال ساخت در اختیاریه 10میلیارد و 310میلیون تومان است.

    واحدی 55متری و 49سال ساخت در بیسیم متری 15میلیون و 454هزار تومان، یک خانه 139متری و 49سال ساخت در کاخ متری 17میلیون و 517هزار تومان، یک واحد آپارتمان 157متری و 44سال ساخت در حشمتیه متری 31میلیون و 497هزار تومان و آپارتمانی 73متری و 41سال ساخت در شاهین متری 20میلیون و 136هزار تومان معامله شد.

    یکی دیگر از واحدهای کلنگی که طی یک ماه اخیر در تهران به فروش رفت، واحدی 137متری و 9سال ساخت در شهرآرا بود، این خانه متری 27میلیون تومان امضا شد. همچنین قیمت مسکن برای خرید یک خانه 108متری و 34سال ساخت در شهرک ولی عصر، 2میلیارد و 300میلیون تومان بوده است.

    در پایان لازم به تاکید است؛ قیمت‌ها براساس معاملاتی است که طی یک ماه اخیر صورت گرفته است و ممکن است با قیمت‌های پیشنهادی و اعلامی از سوی مالکان کمی متفاوت باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو