مدیران خودروعصر اعتبار

بازار اوراق تسهیلات مسکن به ثبات رسید/ نرخ تسه، ۵۵ هزار تومان

عصر ساختمان- میانگین قیمت هر برگه تسهیلات مسکن در معاملات امروز فرابورس به ۵۵ هزار تومان و هزینه دریافت وام مسکن از محل اوراق نیز به ۲۶.۴ میلیون تومان رسید.

بازار اوراق تسهیلات مسکن به ثبات رسید/ نرخ تسه، ۵۵ هزار تومان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، معاملات امروز گواهی حق تقدم اوراق تسهیلات مسکن با ثبات و آرامش همراه بود و میانگین قیمتی بیشتر نمادهای معاملاتی زیرمجموعه تسه، در محدوده 54 تا 56 هزار تومان در نوسان بود.

    همچنین هیچیک از نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن نتوانست در معاملات امروز فرابورس به دامنه نوسان مثبت یا منفی 5 درصد برسد و اکثر افزایش یا کاهش قیمت‌ها در دامنه نوسان کمتر از مثبت یا منفی یک درصد بود که نشان دهنده ثبات در بازار امروز معاملات اوراق تسهیلات است.

    تعداد معاملات در هر نماد عمدتاً زیر 100 فقره معامله و تعداد برگه‌های به فروش رسیده برای بیشتر نمادهای زیرمجموعه تسه به جز نمادهای صادر شده در ماه‌های اخیر، کمتر از 2 هزار برگه بود.

    بیشترین تعداد فروش اوراق تسهیلات مسکن با 37 هزار و 730 برگه به نماد تسه 9911 (اوراق تسهیلات مسکن صادره در بهمن امسال) با میانگین قیمتی 55 هزار و 964 تومان تعلق داشت؛ در رتبه‌های بعدی نیز نمادهای معاملاتی تسه 9908، 9909 و 9910 (اوراق مسکن ماه‌های آبان، آذر و دی امسال) و هر سه نماد با فروش 17 هزار برگه قرار دارند. هر 3 نماد هم با قیمت 55 هزار و 900 تومان به فروش رسیدند.

    از سوی دیگر در معاملات امروز فرابورس، تعداد محدودی از برگه‌های تسهیلات مسکن در قیمت 51 هزار و 800 تومان به عنوان کمترین نرخ فروش و تعداد محدودی از برگه‌ها نیز در قیمت 58 هزار و 500 تومان به عنوان سقف قیمتی معاملات امروز، دست به دست شدند.

    تعداد معاملات مسکن رشد کرد؛ اوراق تسهیلات به ثبات رسید

    این در حالی است که بر اساس اعلام بانک مرکزی در گزارش بازار مسکن تهران در بهمن ماه، رشد 3.7 درصدی متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی نسبت به دی ماه رخ داده است؛ تعداد معاملات مسکن نیز رشد 11.4 درصدی را ظرف یک ماه تجربه کرد.

    اگرچه تعداد معاملات در بهمن ماه رشد داشت اما تنها 3 هزار و 917 فقره معامله ثبت شد این در حالی است که در بهمن ماه سال گذشته، این شاخص، 13 هزار و 296 فقره بود که نشانه کاهش 70 درصدی تعداد معاملات در بازار مسکن نسبت به سال قبل است.

    هزینه دریافت وام مسکن، 26.4 میلیون تومان

    با توجه به اینکه میانگین قیمت اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز 55 هزار تومان بود و همچنین سقف تسهیلات مسکن نیز در تهران برای زوجین 240 و فردی 140 میلیون تومان است که می‌بایست 480 و 280 برگه گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کنند، در نتیجه می‌بایست متقاضیان زوجین و فردی به ترتیب 26 میلیون و 400 هزار و 15 میلیون و 400 هزار تومان برای دریافت این تسهیلات هزینه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار