مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش چشمگیر مدت و هزینه ساخت مسکن در طرح مسکن صنعتی وزارت دفاع

عصر ساختمان- مجری طرح مسکن صنعتی وزارت دفاع از طرح مهم این وزارتخانه در زمینه صنعتی سازی همراه با کار جهادی برای کمک به رفع مشکل مسکن خبر داد.

کاهش چشمگیر مدت و هزینه ساخت مسکن در طرح مسکن صنعتی وزارت دفاع
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، سید مازیار حسینی مجری طرح مسکن صنعتی وزارت دفاع از طرح مهم این وزارتخانه در زمینه صنعتی سازی همراه با کار جهادی برای کمک به رفع مشکل مسکن خبر داد.

    سید مازیار حسینی مجری طرح مسکن صنعتی وزارت دفاع در گفتگو با برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد در خصوص اهداف و ویژگی های این طرح، گفت: در حال حاضر ساخت و ساز ساختمان در کشور از کیفیت و ایمنی لازم برخوردار نیست و طولانی شدن مدت زمان ساخت مسکن هزینه ساخت و قیمت ها را افزایش داده است اما با اجرای طرح صنعتی سازی و کار جهادی علاوه بر کاهش مدت زمان ساخت مسکن از 54 ماه به 6 تا 12 ماه، به میزان قابل توجهی هزینه های تولید و در نهایت قیمت مسکن کاهش می یابد.

    وی افزود: در طرح صنعتی سازی مسکن کیفیت، صرفه جویی انرژی، مصالح مقاوم در مقابل حوادث طبیعی و زلزله و کاهش هزینه های تولید از طریق کاهش مدت زمان ساخت مسکن مورد توجه قرار گرفته که می تواند تحولی جدی در صنعت ساخت و ساز در کشور بوجود آورد.

    حسینی به ضعف نظارت و مشکلات سیستمی و ساختاری در صنعت ساخت مسکن در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برای رفع این مشکلات می توان با گسترش صنعتی سازی، کیفیت و ایمنی ساختمان ها را افزایش داد و با کاهش هزینه ها و مدت زمان ساخت، مسکن ارزانتری به دست مصرف کنندگان داد.

    وی درخصوص ویژگی های خانه های ساخته شده در طرح صنعتی سازی مسکن گفت: این خانه ها مطابق با الگوهای ملی و بومی و در چارچوب استانداردهای بین المللی ساخته می شود به گونه ای که ضمن رعایت مسائل فرهنگی و شرعی اصول ایمنی و کیفیت و استانداردها در ساخت و سازها رعایت می شود.

    مجری طرح صنعتی سازی مسکن افزود: در این طرح که متکی به دانش بومی می باشد، قطعات ساختمان با دستگاه های پیشرفته و رباتیک در مدت یک ماه در کارخانه تولید می شود و سپس در مدت یک ماه این قطعات مانند پازل در محل به هم متصل می شود و پس از آن 4 ماه بعد این خانه ها با کیفیت و ایمنی بالا آماده تحویل به مشتریان می باشد.

    وی اظهار داشت: با این شیوه به دلیل جلوگیری از حبس سرمایه و کاهش قابل توجه مدت زمان ساخت به میزان قابل توجهی هزینه های تولید کاهش می یابد و کیفیت و ایمنی ساختمان ها افزایش پیدا می کند و با حمایت مسئولان از طرح صنعتی سازی، عرضه مسکن میتواند به نحو چشمگیری افزایش یابد که به کاهش قیمت ها کمک شایانی خواهد کرد.

    حسینی از دولت جدید خواست با برنامه ریزی و هماهنگی لازم و کار جهادی برای افزایش تولید مسکن هدف یعنی خانه های با قیمت مناسب برای زوج های جوان و اقشار کم درآمد اقدامات لازم را به انجام رساند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار